מעצותיו של טכנאי מזגנים: טעויות נפוצות במיזוג – מה לא לעשות



ללמוד מהשגיאות: טכנאי מזגנים מורשה מייעץ ומזהיר מהטעויות שאנשים נוטים לעשות בקניית מזגנים, בשימוש במיזוג הביתי או המשרדי, ואפילו בכל הקשור אל תיקון מזגנים.

 כתבות רבות מציגות עצות של טכנאי מזגנים ומומחי מיזוג אוויר לגבי מה כדאי לעשות ואיך להשתמש נכון במזגן. הפעם נדבר על הצד השני, ממה כדאי להימנע ומהן הטעויות השכיחות שבסופו של דבר יכולות לעלות לכם לא מעט כסף, אם במיזוג יעיל פחות או בצורך גובר בהזמנת תיקון מזגנים.

לצורך הכתבה שוחחנו עם טכנאי מזגנים בתל אביב שמאחוריהם ניסיון עשיר ורב במתן שירותי תיקון מזגנים במרכז, וביקשנו מהם לתת לנו עצות מניסיונם, מעין מדריך "אל תעשה" בתחום מיזוג האוויר.

להתחיל ברגל שמאל: טעויות ברכישת המזגן ובבחירתו

נתחיל בצעד הראשון, מכיוון שהוא משפיע על כל מה שיבוא אחריו: בחירה חכמה ונכונה של מזגן תבטיח קירור מהיר וטוב יותר אבל בלי לבזבז יותר מדי אנרגיה שלא לצורך ולנפח את חשבון החשמל, ובלי להכניס אתכם להוצאות עתידיות נוספות על שירותי טכנאי מזגנים.

אל תקנו מזגן כי ראיתם מבצע על דגם מסוים, או כי השכנה המליצה, או כי המוכר אמר לכם בטלפון שזה "הכי טוב שיש". כל טכנאי מזגנים יוכל לומר לכם שאין דגם אוניברסלי שמתאים לכל דירה ולכל חדר באשר הם – צריך להתאים ספציפית את המערכת הנבחרת לתנאי המקום: לגודל המקום שאותו רוצים לקרר, למספר החללים, לטמפרטורות הממוצעות באזור בו אתם גרים, לפי אם החדר פונה לכיוון השמש או לא וכן הלאה. מה שנכון לדירה אחת לא בהכרח יעיל או חסכוני לאחרת.

כדאי להתייעץ עם מומחה, רצוי כזה שמגיע אליכם הביתה ובודק את תנאי השטח ומתאים להם במדויק את דגם המזגן הנכון. כדאי גם להכיר קצת מונחים בתחום לפני הפגישה עם יועץ המיזוג – אל תמהרו להתלהב ממונחים כמו "כוח סוס" שלא אומרים דבר על עוצמת ואיכות המיזוג, וכדאי גם לשאול על מזגן חסכוני באנרגיה דוגמת אינוורטר, כדי מלכתחילה לצמצם את חשבונות החשמל העתידיים.

גם לגבי עיתוי הקנייה, הטעות הנפוצה היא לחפש מזגן מיד בתחילת הקיץ או במהלכו, עונה שבה יהיה לכם קשה מאוד למצוא טכנאי מזגנים בתל אביב שיהיה פנוי וזמין בשעות ובתאריכים הרצויים לכם לצורך התקנה. קנו את המזגן לפני שהטמפרטורות ממריאות אל על, ומביאות איתן מבול של קריאות לשירותי טכנאי מזגנים. חוץ מזה, אולי היעדר הביקוש בתקופה פחות חמה יעזור לכם לקבל מחיר טוב יותר.

 

טעויות ביום-יום: טעויות בהפעלת המזגן

טכנאי מזגנים אלקטרה סיפר לנו שאחת הטעויות הנפוצות בהן הוא נתקל היא בחירת מצב הפעולה הלא נכון בשלט: למשל, תלונות על שהמזגן לא מקרר מספיק טוב כשהוא בכלל מופעל על אוורור, או בלבול בין מצב חימום לקירור בחלוף העונה. גם טכנאי מזגנים נוספים נתקלו בכך לא מעט – והלא חבל לשלם על הזמנה דחופה של טכנאי לצורך תיקון מזגנים בתל אביב בקיץ כשכל הסיפור הוא לחיצה-שתיים על השלט. למדו את השלט שלכם, ותמיד תשאירו במקום נגיש את הוראות ההפעלה!

טעות כנראה נפוצה עוד יותר, בעיקר במשרדים, היא לכוון את המזגן על טמפרטורה נמוכה מדי. זוהי גם טעות שמבזבזת חשמל ומכבידה על הוצאות השימוש במזגן, וגם גורמת לקור לא נעים בחלל. טכנאי מזגנים, כמו גם חברות המזגנים, ממליצים להפעיל את הקירור על טמפרטורה קבועה של 24-25 מעלות. לא יותר ולא פחות.

אל תפעילו מזגן ביום של אובך. המזגן יכניס את כל הבלגן אליכם הביתה. עדיף לסגור חלונות ולהסתפק במאוורר.

טעות שכיחה שמובילה לשיחות נוסח "יש ריח רע מהמזגן" ו"המזגן כבר לא מקרר כמו שצריך" אל טכנאי המזגנים שלכם – אתם לא מנקים לעולם את המסננים (פילטרים) של המזגן. האבק והלכלוך מצטבר בהם, סותם אותם וחוסם את יציאת האוויר הקר, ולעתים גם גורם לריח רע ולהתפשטות אבק ומזהמים. ניקוי הפילטר הוא כה פשוט, שלא צריך בכלל להזמין שירות תיקון מזגנים במרכז עבורו, וכל אדם מן השורה יכול לבצעו בקלות. הפילטרים מלכתחילה עוצבו כך שהם יהיו נגישים וקלים לפירוק ולניקוי עבור המשתמש הממוצע, כדי שתוכלו לנקות אותם באופן תדיר. אם אינכם יודעים לעשות זאת, התקשרו אל יצרן המזגן או אל טכנאי המזגנים שלכם לקבלת הוראות.

אם לא הפעלתם את המזגן במשך חודשים, אל תפעילו אותו לפני שניקיתם את הפילטרים ואת חלקו החיצוני של המזגן מאבק, אחרת כל החדר יתמלא בחלקיקי אבק שהצטברו בזמן חוסר פעילותו של המכשיר.

 

סליחה, תקלה: טעויות בנושא תיקון מזגנים

אל תרוצו מיד לטלפון בכל פעם שיש בעיה קטנה במזגן, ותתחילו לצלצל בחיפוש אחרי טכנאי מזגנים פנוי. לפעמים הבעיה קטנה משאתם משערים, או נעוצה בטעות שתוכלו לתקן בקלות – כפי שסיפרנו קודם, כשדיברנו על שימוש לא נכון בשלט למזגן. לכן, לפני שמחפשים את המגנט על המקרר עם הכיתוב: טכנאי מזגנים בתל אביב, בדקו:

האם המזגן לא עובד כי קפץ פקק?

האם המזגן לא עובד כי יש הפסקת חשמל?

האם ייתכן שכיוונתם את התוכנית הלא נכונה בשלט שבגללה המזגן לא פועל כשורה, או שהבטריות בשלט גמורות?

אם הבעיה היא שיש ריח רע מהמזגן, כבו אותו, פרקו את הפילטרים ונקו אותם – ייתכן שזה כל מה שצריך. אם הבעיה נמשכת, אז כדאי לקרוא לעזרה טכנאי מזגנים מיומן, כי אולי דרוש ניקוי עומק למזגן, כנ"ל אם יש עובש במזגן עמוק בפנים.

אם אתם בודקים לבד מה הבעיה במזגן או מנקים את הפילטרים, אל תפעילו כוח. אם זה לא הולך בקלות, עדיף לפנות לאיש מקצוע מאשר לגרום נזק. גם מילוי גז מזגנים הוא משימה עבור טכנאי מזגנים מקצועי בלבד.

המידע במאמר זה הינו באדיבות:

קוּלינג טכנאי מזגנים, תיקון מזגנים מכל סוג למעלה מ-20 שנה

שירותי תיקון מזגנים בתל אביב

טלפנו לקבלת שירות - 24 שעות ביממה: 053-6663111

שירותי תיקון, מילוי גז, ניקוי מזגנים, ניקוי מנדפים, התקנה, ייעוץ והשכרת, תקלות חשמל, החלפת מנוע / מדחס

פעילים בעיקר בתל אביב וברחבי גוש דן ואזור השרון

לפרטיים, עסקים וחברות כאחד

היזהרו מחאפרים ומיני "צדיקים" מתחזים ודבקו בבעל מקצוע אמין וישר

קוּלינג לשירותכם בכל ימות השבוע, באמצע הלילה, שבת או חג וגם במקרי חירום

 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה