הגירה לישראל - הדרכים הנפוצות



ישראל מהווה עבור יהודים רבים יעד להגירה למול חוק השבות המאפשר זאת. נתונים מראים שהגירה לישראל אף קוסמת לאנשים שאינם יהודים, אך רואים בישראל בית אמיתי. בקשות אלו הופכות מורכבות יותר ויש וחשוב להיעזר בעו"ד הגירה לישראל.

 

מעבר לחוק השבות המאפשר לכל יהודי, בכל שלב בחייו, לקבל אזרחות ולהפוך לתושב ישראל קיימות דרכים נוספות לאזרחים ממדינות אחרות לזכות באזרחות ישראלית. באופן טבעי, בקשה לאזרחות ישראלית, לא במסגרת חוק השבות, מורכבת יותר ועל המבקשים לשקול ברצינות שימוש בשירותיו של עו"ד הגירה לישראל.

שתי דרכים נוספות בקבלת אזרחות ישראלית בהן ניגע במאמר זה היא באפשרותו של בן זוג זר של אזרח ישראלי המקיימים חיים משותפים בקבלת אזרחות ובאפשרות שנייה דומה של בן זוג זר הנשוי לאזרח ישראלי.

הסדרת מעמד ואזרחות לבן זוג של אזרח ישראלי

לאורך השנים הואילו בישראל להכיר בעובדה שכמו במדינות רבות אחרות גם בישראל ישנם זוגות מעורבים המגיעים ממדינות שונות. הכרה זו הביאה למסלול המאפשר לבני זוג של אזרח ישראלי בקבלת הסדרת מעמד כשבהמשך אף לזכות באזרחות המיוחלת.

על בני הזוג לפעול באופן ישיר מול משרד הפנים. ההמלצה לזוגות רבים היא בשימוש של עו"ד הגירה לישראל אשר ילווה את התהליך כולו מתחילתו ועד סופו. בין היתר יידרשו בני הזוג בהצגת מסמכים ואף ייקבעו להם ראיונות ביחד ולחוד על מנת לאמוד מקרוב אודות טיב ועומק יחסיהם.

השלב הראשון אליו שואפים בני הזוג הוא בקבלת מעמד לבן הזוג מסוג ב'1 לאורך שנה. לאחר אותה שנה יזכה בן הזוג לתוקף אשרה מדורג של שלוש שנים מצטברות. לאחר אותן שלוש שנים זוכה בן הזוג הזר למעמד של א'5 למשך שנה תוך צבירת הארכה שנתית עד לכדי ארבע שנים מצטברות. בסופם של שני השלבים הכוללים סך הכל שבע שנים יזכה בן הזוג לקבל מעמד של תושב קבע.

הסדרת מעמד ואזרחות לבן זוג הנשוי לאזרח ישראלי

במקרים בהם ישנו רצון בהסדרת מעמדו של בן זוג הנשוי לאזרח ישראלי, מאפשר זאת משרד הפנים במסגרת קריטריונים קבועים מראש. הליך האזרחות/ההגירה נחשב לקצר ומאפשר יותר לעומת בני זוג לא נשואים.

על מנת שיוכלו בני הזוג להוכיח אמיתות נישואיהם יידרשו להמציא מסמכים עבור משרד הפנים, דוגמת: חשבונות משותפים, מכתבים מקרובי משפחה וחברים, תמונות, תעודת יושר, היותו של בן הזוג הזר רווק ועוד. ברוב המקרים, יידרש מבני הזוג לטוס לארץ מוצאו של בן הזוג על מנת להמציא חלק מהמסמכים. עיכוב בהמצאת המסמכים הנדרשים יש בו כמובן לעכב את הבקשה.

בהליך זה בן הזוג הזר יוכל לקבל אזרחות כבר בתוך חמש שנים (לעומת שבע שנים בהליך בו מדובר בבני זוג שאינם נשואים) מרגע הכלת התהליך מול משרד הפנים. בנוסף, זוכה בן הזוג הזר לאישור לעבוד בישראל וזאת לעומת העיכוב באישור שכזה כשמדובר בידועים בציבור או בזוגות שאינם נשואים. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה