נעצרו חשודים מנהלי עמותה ועובדים בחשד שקידמו תורים להשתלות תמורת כסף



על פי החשד אנשי עמותה העוסקת בתיווך השתלות איברים מקדמים תורים להשתלת איברים תמורת כסף שמועבר ברוב המקרים כתרומה לעמותה

משטרת ישראל עצרה הבוקר (ב') 4 חשודים, בהם מנהלי עמותה ועובדיה, זאת במסגרת חקירה המתנהלת במשטרה כנגד העמותה בחשד לעבירות בניגוד לחוק השתלת איברים.

מזה מספר חודשים מנהלת משטרת ישראל חקירה מורכבת ורגישה, שהחלה בעקבות תלונה שהוגשה במשטרה על ידי גורמים במשרד הבריאות. עפ״י החשד אנשי העמותה העוסקת בתיווך השתלות איברים, מקדמים תורים להשתלת איברים תמורת כסף שמועבר, ברוב המקרים כתרומה לעמותה.

עד כה במסגרת החקירה, גבו החוקרים עדויות מאנשים שעברו השתלת איברים, בני משפחות מושתלי איברים וגורמים נוספים.
מהעדויות שנגבו עד כה, עולה כי רוב המושתלים אינם עובדים למחייתם עקב מצבם הבריאותי ורובם נזקקים לתמיכה כלכלית מבני משפחותיהם. 
עובדה זו מגבירה את החשדות, שכן מדובר בסכומי כסף שהועברו לידי העמותה במסווה של 'תרומה'.
יודגש כי על מנת שלא לפגוע בהמשך עיסוקה הייחודי של העמותה אל מול אנשים הממתינים להשתלות איברים, פעלה המשטרה אל מול משרד הבריאות ורשם העמותות באופן שוטף ועדכנה בדבר המעבר לחקירה גלויה והשלכותיה. 
לפיכך, מונה מפרק זמני לעמותה במטרה לאפשר המשך רציפות הפעילות ומתן שירות מציל החיים לאנשים הממתינים בציפייה להצלת חיי יקיריהם.
כאמור, הבוקר (ב') עצרה המשטרה 4 חשודים וביצעה חיפוש בבתיהם ובמשרדי העמותה בירושלים עפ"י צווי מעצר וחיפוש שהוצאו על ידי בית המשפט. בהמשך כלל החשודים הובאו לחקירה ביחידת ההונאה בירושלים. 
 
״מדובר בחקירה מורכבת ורגישה, במהלכה חוקרי המשטרה גבו עדויות שהעלו חשד לביצוע עבירות בניגוד לחוק השתלת איברים. אנו רואים בחומרה מעשים מעין אלו ולא נאפשר פגיעה זו או אחרת בערך חיי אדם בישראל״, ציינו במשטרה. "החקירה הצריכה מחוקרי המשטרה לפעול ברגישות יוצאת דופן תוך הסברת חשיבות החקירה, הגעה לחקר האמת והבנה כי מי שידו אינה משגת ייאלץ להמתין ברשימת ההמתנה ובכך עלול לשלם בחייו. נדבך מרכזי שהנחה את החוקרים – שמירה על רציפות פעילות העמותה גם במעבר החקירה לגלויה. המשטרה פעלה בשיתוף הגורמים המקצועיים והמוסמכים לשמירת רציפות פעילות העמותה ומתן השירות מציל החיים ללא קשר לקיום החקירה. יודגש כי אין המשטרה רואה בתורמי הכסף ובני משפחותיהם הזקוקים להשתלה ואלו שקיבלו השתלה חשודים כי אם במידה רבה קורבנות שפעלו על מנת להציל חיי אדם. חקירת המקרה עודנה נמשכת במשטרה, בדגש על מי שנחשפו לנושא. אנו קוראים לשיתוף פעולה עם המשטרה, זאת על מנת לקדם את החקירה מבלי לפגוע בהם או בתורמים האלטרואיסטים הממשיכים בהליך התרומה החשוב והמציל חיים."

תמונה: משה שי/ flash 90 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה