פסטיבל מנופים לאמנות עכשווית בירושלים



פסטיבל מנופים לאמנות עכשווית בירושלים, ייפתח השבוע ביום שלישי ויימשך חמישה ימים ולילות, עם מגוון מרתק של אירועי אמנות ומופעים ייחודיים שהופקו במיוחד עבור הפסטיבל -המשיק את פתיחת עונת התערוכות בירושלים

מדי ערב במהלך פסטיבל מנופים, תיפתחנה תערוכות חדשות בגלריות ברחבי העיר ויתקיימו אירועי אמנות שיכללו מפגשים עם אמנים מקומיים ובינלאומיים, הרצאות, סדנאות, הקרנות סרטים, סיורים,  תכנית  סרטים ואמנות לכל המשפחה, כנס ירושלים הבינלאומי לאמנות, קונצרטים ומופעי מוזיקה.

פסטיבל מנופים לאמנות עכשווית בירושלים  מבקש להפנות את המבט אל קווי התפר החברתיים והפוליטיים שחוצים את הזירה העירונית ונערך באתרי תצוגה ייחודיים ברחבי העיר. התערוכה המרכזית של הפסטיבל השנה, תחת הכותרת מִנֶּגֶד מוצגת באוניברסיטה המורמונית בהר הצופים האמנים המשתתפים בתערוכה מגיבים בעבודות אל דימויי הנוף האיקוני המרהיב, המשקיף על העיר מהמבנה בו כל שער וחלון ממסגרים תמונת נוף פנורמית.

בין אירועי הפסטיבל המרכזיים: האמן המקסיקני רודריגו אימז צייר וקולנוען, הנמצא בירושלים במסגרת תכנית השהות הבינלאומית של סדנאות האמנים וחוקר במשך חודש את האשפה במזרח ירושלים-  יספר על עבודותיו המנתחות אשפה כראי של החברה והתרבות ויציג את סרטו התיעודי "חואן פרוס".  פרויקט "תור לאמן"  יתאם פגישות אישיות עם אמנים בסטודיו. סיורי אמנות במבנים ובמקומות שהכניסה אליהם בד"כ אסורה או מוגבלת. תערוכת ציור ברוח סלון פריז במאה ה-19 עם ב"קוביה".  כנס ירושלים לאמנות תחת הכותרת  "מה עושים עם אמנות?" בהשתתפות האמנית האמריקאית מירל לדרמן יוקליס שבעבודותיה החל משנות השישים, כוננה ז'אנר של אמנות פוליטית ופמיניסטית שנקרא  Maintenance Art,  יעל מאירישמשלב/ת צילום ומיצב ובאמצעותם בוחנת זהויות גבוליות ואת הגוף הקווירי, חברי הקולקטיב אקטיבסטילס שמשתמשים בצילום ככלי לשינוי פוליטי וחברתי, עידן בריר, היסטוריון שחוקר את רצח העם היזידי ופרסם לאחרונה קובץ שירה יזידית עכשווית ורצועה מוזיקלית מיוחדת בה יופיעו יאיר דלאל, תאמר נאפר, ההרכב "אלביסטן" ועוד.  

מנהלות ואוצרות הפסטיבל : רינת אדלשטיין, לי היא שולוב

כל אירועי מנופים בירושלים - פתוחים ללא תשלום לקהל הרחב (למעט אירועי שבת בסינמטק)

המידע המלא באתר:  http://manofim.org/

 

תמונה: שי הלוי/ באדיבות יח"צ 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה