לרגל 100 שנים לקרב אנז"ק בארץ ישראל – קק"ל תארח משלחת ענק מאוסטרליה וניו-זילנד



לרגל אירועי 100 שנה לקרב אנז"ק בישראל קק"ל תארח משלחת ענק מאוסטרליה וניו-זילנד בין התאריכים 23.10-2.11, אשר יסיירו בנתיב אנז"ק (ראשי תיבות של הגיס האוסטרלי והניו-זילנדי) שהוקם כזכר למסע של גדוד הפרשים בארץ ישראל לפני 100 שנה

לוחמי אנז''ק אשר לחמו על אדמת ארץ ישראל לפני 100 שנה אומנם כבר אינם בין החיים, אך בני דור ההמשך יגיעו לאירועי אנז"ק בסוף החודש ויפגשו את בני דור השני והשלישי של המתיישבים שחיו בישוב היהודי בארץ ישראל. לרגל האירועים קרן קימת לישראל חנכה את נתיב אנז"ק העוקב אחר מסע הלוחמים האוסטרלים והניו-זילנדים בכל הארץ. המשלחת תסייר בין היתר בעיר דוד, תשתתף בטקס בבית העלמין בהר הצופים, תסייר בעמק הצבאים ותגיע לגבעת התחמושת בירושלים לאירוע אשר יציין את הקשר בין כיבוש העיר לפני 100 שנים ע"י בעלות הברית לבין איחוד העיר לפני 50 שנה.

דניאל עטר, יו"ר קק"ל, הסביר את חשיבות הקשר בין קק"ל לאנז"ק: "קרן קימת לישראל היא חלק בלתי נפרד מארץ ישראל. כפי שהשורשים הפיזיים שקק''ל נטעה בארץ - כך גם הקשר ההיסטורי שלה. קשר זה מחייב את קק''ל לספר את המאורעות אשר התרחשו לאורך ההיסטוריה, כולל הקרב האמיץ של לוחמי אנז"ק שהתחולל כאן לפני 100 שנים. אנו בקק"ל מנציחים את העבר ושומרים על הקשר החשוב עם אומות העולם וקהילות בכל רחבי תבל מתוך הבנת חשיבות המשימה למען עתיד המדינה".

קק"ל תציין את הקרב ההיסטורי של הכוחות הבריטים  נגד העות'מאנים בכמה מוקדים ביניהם נתיב אנז"ק וכלל הישובים והמועצות הסמוכים לשביל. הטקס המרכזי (31.10) של האירועים יתקיים בבאר שבע במעמד ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, ראש ממשלת אוסטרליה מלקולם טרנבול, המושל הכללי של אוסטרליה, סר פיטר קוסגרוב, יו"ר קק"ל דני עטר ומכובדים נוספים. אליהם יצטרפו תיירים אוסטרלים רבים, בני ובנות משפחות הלוחמים ו-100 רוכבים וסוסים שיבצעו את שחזור הקרב ההיסטורי וירכבו מאזור עוטף עזה ועד לבאר שבע.

 

תמונה: ארכיון הצילומים של קק"ל

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה