עיריית ירושלים תעניק 6 מיליון ₪ במלגות לסטודנטים בתמורה למעורבות חברתית בעיר



מדובר ב-600 מלגות סטודנטים, בסך 10,000 ₪ שינתנו לסטודנט, תמורת 140 שעות תרומה לקהילה- כלומר, 84,000 שעות של מעורבות חברתית בירושלים

ראש העיר ירושלים ניר ברקת השיק השבוע באוניברסיטה העברית, את קרן המלגות העירונית החדשה של עיריית ירושלים בשיתוף מפעל הפיס. במסגרת הקרן הזמינה העירייה ארגונים ומוסדות להגיש בקשה לקבלת מלגה (מאצ'ינג) על סך 5000₪ עבור סטודנטים אשר לומדים במוסדות המוכרים על ידי המועצה להשכלה גבוהה בירושלים.

הקרן תעניק לכ- 600 סטודנטים, מלגות בסך 10,000 ₪ תמורת 140 שעות תרומה לקהילה במהלך שנת הלימודים, בכ-20 ארגונים שונים ובמגוון תכניות ומסגרות התנדבות בירושלים. בסך הכולל מדובר על ערך מוסף של 84,000 שעות מעורבות חברתית של סטודנטים בירושלים.

עיריית ירושלים גייסה 3 מיליון ₪ לטובת הקרן ויתרת הסכום כאמור תושלם במאצ'ינג ע"י המוסד המבקש.

קרן המלגות הושקה בטקס חגיגי בקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית במעמד ראש העיר, הגב' מירב סונסינו, רכזת מיזם מלגות ומענקים של מפעל הפיס, נשיא האוניברסיטה העברית פרופ' אשר כהן וכן מנכ"ל עיריית ירושלים מר אמנון מרחב, הגב' אריאלה רג'ואן ראש מינהל תרבות חברה ופנאי ומר שלמה לוי מנהל רשות הצעירים, מעיריית ירושלים.

ניר ברקת, ראש העיר ירושלים: "כשנכנסתי לתפקידי היו בירושלים 31 אלף סטודנטים, כיום לומדים בה קרוב ל- 42 אלף סטודנטים, והצבתי יעד עירוני של 60 אלף סטודנטים אליו אנחנו שואפים להגיע. הצעירים והסטודנטים הם העתיד והחמצן של ירושלים ולכן כל כך חשוב לנו לסייע להם. קרן המלגות שהקמנו תעודד עשייה חברתית בעיר ותיצור חיבור נוסף של הסטודנטים אל הקהילתיות שירושלים כל כך ידועה בה. ירושלים מעניקה חוויה סטודנטיאלית שאין לה מתחרים. התקציבים שגייסנו עבור קרן המלגות החדשה לסטודנטים הינה צעד נוסף ומתבקש בעשייה החשובה שלנו לטובת הצעירים."

אלוף (מיל') עוזי דיין, יו"ר מפעל הפיס: "הסטודנטים מקבלי המלגות הם ההשקעה הכי מוצלחת של מפעל הפיס בחברה הישראלית. כי ההשכלה היא ההזדמנות השווה בחיים, כי הסטודנטים תורמים לקהילה כבר בזמן לימודיהם ומהווים כוח משימה חברתי של הרשות המקומית". לדברי דיין,  "מפעל הפיס והרשויות המקומיות ימשיכו להקצות כל שנה  יותר מ- 100 מיליון ש"ח למלגות להשכלה גבוהה ולקבל את התרומה לקהילה של המלגאים ובכך לחזק את החברה בישראל".

נשיא האוניברסיטה העברית, פרופ' אשר כהן: “אני מודה לעיריית ירושלים, למפעל הפיס ולארגונים המשתתפים בפרויקט על היוזמה המבורכת להקים קרן מלגות עירונית עבור הסטודנטים הירושלמים. תרומתם וחשיבותם של הסטודנטים לעיר ירושלים ניכרת בכל תחומי החיים והם מהווים חלק בלתי נפרד מתבנית נופה של העיר. אני סמוך ובטוח שתמיכת הקרן, לצד התנדבות הסטודנטים בקהילה יעמיקו ויחזקו אף יותר את הקשר הייחודי הקיים בין הסטודנטים לעיר ירושלים”.

במהלך שמונה השנים האחרונות נרשם זינוק של 18% במספר הסטודנטים הלומדים בירושלים. ברשות הצעירים בעיריית ירושלים הסבירו כי זהו צעד נוסף אשר נועד לעודד את מסיימי התיכונים בירושלים להישאר בה ללימודיהם האקדמיים וכן למשוך סטודנטים מחוצה לה. מטרת קרן המלגות העירונית לעודד השכלה גבוהה בקרב אוכלוסיית הצעירים והצעירות במוסדות האקדמיים אשר נמצאים בעיר, לתמוך בסטודנטים אשר סיימו את לימודיהם התיכוניים בירושלים ולהגביר את המעורבות החברתית בקרב סטודנטים בעיר.

בשבוע שעבר חנך ראש העיר ברקת את המעונות החדשים שהקימה עיריית ירושלים לסטודנטים במרכז העיר. במסגרת המעונות החדשים ייהנו למעלה מ- 400 סטודנטים מכ- 177 דירות בעלות ממוצעת של כ-1,250 שקלים לסטודנט, במיקום מרכזי בעיר.

 

קרדיט צילום: ארנון בוסאני


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה