רובוט חדשני בשירות בית המרקחת בשערי צדק



מערכת לניהול בית מרקחת הכוללת מערכת טעינה רובוטית חדשה, הותקנה בבית המרקחת במרכז הרפואי שערי צדק אחרי חודשים רבים של הכנות. המערכת החדשה, הכוללת מסוע באורך 44 מטר, תקצר את זמני הנפקת התרופות למחלקות השונות, תתרום לבטיחות הטפול ותייעל את אופן חלוקת התרופות

מערכת אוטומציה מפעילה רובוט חדיש, המתקדם מסוגו. תהליך הזנת התרופות פועל תוך אחסון אוטומטי, שימור נתונים ותיקוף של התרופה, כך שהמערכת למעשה יודעת למקם את התרופות ולהוציא אותן תוך ניהול תאריכי התפוגה. "התרופות מסודרות בתוך תא האחסון של הרובוט על פי ההיגיון הפנימי שלו בלבד", מספרת מג'יסטר אסטל בוקטמן, מנהלת בית המרקחת בבית החולים. "המחשב יודע איפה יש מקום, באיזה תרופות אנו משתמשים הרבה, הוא מודד את המרחקים מאיפה הוא צריך להוציא את התרופות – כך שאם קיימת תרופה שאנו עושים בה שימוש נרחב, הרובוט ידאג לאחסן אותה במיקום קרוב יותר לפתח היציאה".

חלוקת התרופות בבית החולים נעשית בשתי שיטות: תקן ופרטני. לפי שיטת התקן, לכל מחלקה יש מלאי תרופות קבוע לשימוש השוטף. הפעילות מול המחלקות מחייבת את הצוות הרפואי לעדכן עיתית את מלאי התרופות השוטפות במחלקה.  הרובוט מניח את התרופות על עגלות מיוחדות והן נשלחות למחלקות.

שיטת החלוקה השנייה היא חלקות תרופות פרטניות – תרופות שאינן בתקן. המרשם מתקבל בדלפק בית המרקחת, הרוקח דואג להזין את הפרטים במחשב והרובוט דואג לשנע את התרופה המבוקשת בתוך שניות. חשוב לציין שתרופות שצריכות להיות בקירור לא נכנסות לתא האחסון של הרובוט.

המערכת הרובוטית החדשה נבנתה על ידי חברת "נבו רובוטיקה" בשיתוף פעולה עם חברת GPI האיטלקית. מדובר במערכת ייחודית שאינה קיימת עדיין בבית חולים אחר בארץ. השאיפה בבית המרקחת בשערי צדק היא להגיע למצב של חלוקת תרופות אופטימלית למחלקות על פי הצריכה בפועל תוך בקרה על השימוש. "אנו מקווים שבעתיד תהיה מערכת פרטנית לכל חולה, כלומר שהצוות הרפואי יקבל שקיות המכילות את כל התרופות עבור המטופל: תקן ופרטני", הוסיפה בוקטמן.

תמונה: דוברות שערי צדק 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה