המרכז החדש כולל הסברים, הדמיות ועלונים בעברית, ערבית ואנגלית אודות הפרויקט וסרטון המחשה של המסלול המתוכנן.

שימוש ברכבל כפתרון להסעות המונים בערים, נחשב לגישה חדשה, ההולכת וצוברת תאוצה בעולם. ירושלים מקדמת את הרכבל הראשון בישראל במטרה להיערך מבעוד מועד לגידול משמעותי באוכלוסייה המקומית כמו גם בכמות המבקרים והתיירים הצפויים להגיע אל העיר מדי שנה.

הנסיעה בקו הרכבל החדש צפויה לארוך כ- 4 דקות וחצי לכל היותר, היישר אל העיר העתיקה. הרכבל עתיד לצאת ממתחם התחנה הראשונה (רח' דוד רמז) אל תחנה הממוקמת ב"גן העיוור", לחצות את גיא בן הינום אל תחנה הממוקמת בחניון שולחן דוד ולסיים את המסלול במתחם קדם (חניון גבעתי) סמוך לשער האשפות. מדובר בפתרון זול, מהיר לביצוע ויעיל שיפחית במחצית את עומסי התנועה הקיימים בצירים הישנים הסובבים את העיר העתיקה ובכך יקל על עומסי התנועה בכבישים ובצירים נוספים במרכז העיר.

כאמור, המרכז החדש במתחם התחנה נפתח בימים אלה וחושף לראשונה את הציבור לפרויקט. תושבות ותושבי ירושלים מוזמנים להגיע על מנת לקבל את המידע אודות פרויקט הרכבל: מטרותיו, יתרונותיו, עומסי התנועה וזיהום האוויר והרעש אותם הוא עתיד להפחית דרמטית, התחנות בהן יעבור, פרטים אודות זמן ההגעה לנקודות השונות, פוטנציאל קיבולת הנוסעים ועוד ועוד. אלו שכבר בקרו במרכז נתבקשו לסכם את ביקורם בספר מבקרים פתוח. כך למשל סכמו מקצת המבקרים את התרשמותם מהפרויקט:

חבורת צעירות כתבו: "מחכות שזה יצא לפועל, זה יעזור לצעירים ללא הרכבים להיכנס לעיר העתיקה בקלות"; ירושלמית נוספת הביעה את תקוותה "שזה יתבצע במהירות"; בני משפחה מגבעת זאב העובדים בתחום התיירות בעיר ציינו, שמדובר ב"רעיון נהדר, פותר הרבה בעיות - איך להגיע לכותל ולרובע"; לצד המחמאות הועלו הצעות מעשיות לשיפור הפרויקט: "אולי כל קרון מעליו יהיה לוח סולרי וכך כל קרון ימלא את האנרגיה הזקוקה לו בעצמו", נכתב בהערות; ומבקר אחר הציע להעתיק מפרויקטים דומים בשווייץ: "להפעיל את המערכת כ"מעלית שבת" קרי, כמו רכבלים מסוימים בשוויץ הפועלים ללא הפסק."; ואיך לא – בנושא העיצוב התברר שכמספר המבקרים כך מספר הדעות, שנעו דרך "אהבתי את העיצוב המודרני, ישן לצד חדש" דרך "לא אהבתי את הצבע האדום, צריך צבע יותר מתון" ועד "העיצוב בומבסטי". התושבים כאמור מוזמנים להגיע במהלך חודש נובמבר אל מרכז המידע, להתרשם מהפרויקט ולכתוב את הערותיהם.

מרכז המידע פתוח בימי חול בין 09:00 ל-22:00 ובימי שישי בין 09:00 ל-16:00, במתחם התחנה בבירה.

שר ירושלים ומורשת, חה"כ זאב אלקין: "אנחנו מציינים השנה יובל לאיחודה של ירושלים, והרכבל שיבנה יביא לביסוס אחדותה של בירתנו ולחיזוק הקשר בין השכונות המזרחיות והמערביות, בין התיירים והמבקרים הגודשים את האזור לנופים הקדומים והאתרים ההיסטוריים שאין כמותם עוד בעולם. כשר ירושלים ומורשת אני אמון על חיזוק מעמדה הבינלאומי של ירושלים הן מבחינה מדינית והן מבחינה תיירותית ואין ספק שפרויקט הרכבל ייתן מענה הולם למטרות אלו".

ראש העיר ירושלים ניר ברקת: "אני מתרגש שהחזון שלי להנגשת ירושלים הקדומה למיליוני מבקרים יוצא לדרך. מעבר להיותו של הרכבל שיזמתי פתרון תחבורתי שיחסוך פקקים רבים ויאפשר לרבים להגיע בנוחות ובזמן קצר, הוא יהווה אטרקציה תיירותית חדשנית וייחודית ויעבור מעל נופים עוצרי נשימה ויחבר עוד ועוד אנשים מכל העולם לירושלים. מרכז המידע החדש יאפשר לכולם לטעום ולהרגיש קצת מהעתיד שאנחנו בונים לירושלים, שיחשוף את שורשינו ההיסטוריים העמוקים".

שר התיירות יריב לוין: ״פתיחתו של מרכז שיתוף הציבור הוא צעד נוסף בהקמתו של פרוייקט הרכבל אותו אנו מובילים במשרד התיירות. פרוייקט הרכבל יהווה אטרקציה תיירותית משמעותית אשר תסייע בחיזוק מעמדה של ירושלים כבירת תיירות עולמית ויתן מענה ייחודי לקשיי הנגישות העומדים בפני מליוני התיירים הפוקדים את אזור העיר העתיקה בכל שנה."

 

תמונות: יח"צ