ראוי לציין כי מהירות הגלישה באינטרנט מושפעת ממספר גורמים כמו סוג הדפדפן באמצעותו אנחנו גולשים, חבילת הגלישה שרכשנו, מיקום ואיכות הראוטר, סוג החיבור למחשב (אלחוטי או קווי), תאימות בין הנתב למודם, מספר מכשירים המחוברים בו זמנית לאינטרנט, וירוסים במחשב, תוכנות הפועלות ברקע וגוזלות משאבי רשת כמו סקייפ, ביטרונט, עדכונים אוטומטיים של מערכות הפעלה ותוכנות אחרות, בעיית תקשורת זמנית ותקלות אצל הספק, גלישה באתרים הממוקמים בשרתים עמוסים, מחשב ישן ועוד.  

טיפים לבדיקה מדויקת ונכונה של מהירות הגלישה באינטרנט

רגע לפני שאתם מתקשרים בזעם לספק האינטרנט שלכם ומתלוננים על גלישה איטית, חשוב לבצע בדיקה נכונה בהתאם להמלצות של המומחים. לכן, כדאי לאתחל את המחשב או הסמארטפון באמצעותם מתכננים לבצע את הבדיקה, יש לסגור תוכנות הפועלות ברקע וגוזלות משאבי רשת, וחשוב לאתחל את המודם והראוטר, ולסגור מכשירים אחרים המחוברים לרשת האינטרנט, לרבות טלוויזיה חכמה, סטרימר וכיוצא בזה.

מומלץ לא להסתפק רק באתחול המודם והראוטר אלא לכבות אותם ולנתקם מהחשמל, יש להמתין לפחות חצי דקה עד לחיבור המודם והראוטר חזרה לחשמל, לחכות מספר דקות עד לאיפוס שלהם ולחזרתם לפעולה רגילה. כעת תוכלו לבצע בדיקת מהירות איכותית ומדויקת, מומלץ לבצע את הבדיקה בעזרת מד מהירות גלישה לאתרים בחו"ל.

הבדיקה בוחנת שלושה רכיבים עיקריים:

  • מהירות הורדה- ערך זה מציין את מהירות המידע המגיע משרת למחשב שלכם, לסמארטפון או לרשת המחשבים, לדוגמה הורדת קבצים שונים מאתרים באינטרנט או ממיילים, צפייה בקליפים, האזנה למוסיקה ביוטיוב או בערוצי רדיו באינטרנט וכדומה. המהירות נמדדת במגה ביט לשנייה (Mbps). 
  • מהירות העלאה- ערך זה מציין מהי מהירות העלאת מידע מסוים לאינטרנט, לדוגמה שיחת וידאו, שליחת מייל עם קבצים גדולים מצורפים, העלאת תמונות וכיוצא בזה. גם ערך זה נמדד במגה ביט לשנייה (Mbps).
  • זמן השהיה (פינג)- ערך זה מייצג את זמן התגובה של חיבור האינטרנט שלכם, כלומר כמה זמן לוקח לאות שנשלח מהמחשב שלכם למחשב אחר לחזור, ערך זה נמדד במילישניות (MS), ככל שהערך נמוך יותר כך החיבור איכותי יותר.

פתרונות אפשריים לפתרון הגלישה האיטית

לפני שיחה ארוכה ומייגעת עם נציג של ספק האינטרנט שלכם, ולפני שאתם ממהרים להזמין טכנאי שיעשה בדיקות מהירות וימליץ על פתרונות, כדאי לבדוק האם קיימת בעיה בראוטר, לדוגמה חיבורים רופפים. במידת ויש לכם דגם ישן אולי הגיע הזמן להחליפו בחדש ומתקדם יותר. כמו כן, כדאי לבדוק את המחשב, לנקות זיכרון, להוריד תוכנות ללא שימוש, להפסיק תוכנות הפועלות ברקע, לנקות את המחשב מווירוסים ולבדוק כמה שטח פנוי יש בהארד דיסק.

אם אתם חווים פגיעה במהירות הגלישה בתקופה האחרונה כדאי לעדכן את גרסת הדפדפן או להחליפו, מומלץ להסיר תוספים שונים העלולים לגרום להאטת קצב הגלישה. חשוב לבדוק האם קיימת בעיה מסוימת אצל ספק האינטרנט, אפשר להתעדכן בטלפון וברשתות החברתיות, וכמובן במידת הצורך ניתן לשקול האם להחליף ספק או להרחיב את חבילת הגלישה באינטרנט.