האוניברסיטה העברית : מובילה בחדשנות



האוניברסיטה העברית בירושלים דורגה במקום ה-82 בדירוג רויטרס לאוניברסיטאות החדשניות ביותר בעולם

האוניברסיטה העברית בירושלים דורגה במקום ה-82 בדירוג רויטרס לאוניברסיטאות החדשניות ביותר בעולם. האוניברסיטה הינה המוסד המדורג ראשון בארץ, לאחריה אוניברסיטת תל אביב במקום ה-88 והטכניון במקום ה-89. מדובר בעלייה של 6 מקומות ו-12 נקודות ביחס לדירוג אשתקד.

רויטרס הינה סוכנות ידיעות בינלאומית מהגדולות והמוכרות בעולם, המגיעה לכמיליארד בני אדם  מדי יום. הניתוח של רויטרס מזהה מי הם המוסדות האקדמיים המבצעים את ניסויי המדע המתקדמים ביותר, ממציאים טכנולוגיות ומחיים תעשיות ושווקים חדשים. הדירוג מבוסס על מספר מחוונים וביניהם הגשת פטנטים וציטוטים של מחקרים אקדמיים.

רויטרס ציינה את חברת "יישום" של האוניברסיטה העברית המשיקה גילויים טכנולוגיים של סטודנטים וחוקרים לשוק, עם 10,000 פטנטים רשומים  המקושרים למעלה מ-28,000 המצאות, מעל 900 טכנולוגיות מורשות ו-125 חברות סטארט-אפ (הזנק) שהושקו.

באתר הדירוג נכתב כי ההערכה היא שמוצרים המבוססים על פטנטים מהאוניברסיטה העברית נמכרים בסכום של למעלה מ-2 מיליארד  דולר בשנה. הפיתוחים המוצלחים כוללים בין היתר את התרופה אקסלון לטיפול באלצהיימר, דוקסיל לטיפול בסרטן שחלות ומערכות ההתראה של מובילאיי לרכבים.

נשיא האוניברסיטה, פרופ' אשר כהן: "אנחנו שמחים וגאים על ההכרה במנהיגות לחדשנות של האוניברסיטה העברית. מסורת זו של חדשנות החלה לפני למעלה ממאה עם הקמת האוניברסיטה על ידי אלברט איינשטיין, זיגמונד פרויד, מרטין בובר ונוספים. חברת יישום קיימת כבר למעלה מ-50 שנים ומטרתה להפוך מחקר אקדמי לפונקציות מסחריות. היום, תרבות זו של חדשנות ממשיכה בשאיפתנו למצוינות של הסטודנטים שלנו, החוקרים והסגל כולו, שעבודתם יוצרת עולם טוב יותר".

מנכ"ל ונשיא חברת יישום, ד"ר ירון דניאלי: "המצאות מצליחות אלו הן דוגמאות נהדרות לאופי המחקר פורץ הדרך שמקורו באוניברסיטה העברית. משימתנו, כאחת מחברות העברת הטכנולוגיה הראשונות שקמו בארץ, הינה להבטיח שאותו מחקר פורץ דרך ימשיך ויקבל סיוע מסחרי ויתורגם לפתרונות מעשיים לאתגרים בתחומים שונים ברחבי העולם".

 

תמונה: דוברות האוניברסיטה העברית 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה