כ- 10,000 צועדים השתתפו ביום ההצדעה וההוקרה לפצועי צה"ל שקיימה קק"ל



קק"ל קיימה ביום חמישי יום הצדעה מיוחד לפצועי צה"ל ביום חמישי בכל רחבי הארץ

במסגרת יום הההצדעה נערכו מצעדי "צועדים ומצדיעים" בהםצעדו אלפי בני נוער, תנועות וארגוני נוער, מכינות קד"צ, משפחות, תלמידי בתי ספר ועוד, בשביל ישראל יחד עם פצועי צה"ל ושמעו את סיפורי גבורה ואחוות הלוחמים.

יו"ר קרן קימת לישראל, דניאל עטר: "חיילי צהל שנפצעו בעת שהגנו על המולדת הם לא גיבורים לרגע אלא אנשים שחיים את תוצאות מעשה הגבורה שלהם יום יום ושעה שעה ומחובתנו לא רק להוקיר אותם בזמן אירועים וטקסים מיוחדים אלא לעשות כל שביכולתנו על מנת לאפשר להם חיים טובים יותר ולהקל ככל האפשר את תוצאות פציעתם. קק"ל, כארגון הציוני המוביל, מחוייבת לכך והיום הזה הוא רק הכותרת של הפעילות השוטפת למענם."

השנה הצטרפו למיזם החברה למתנ"סים, תיכונים, משטרת ישראל, חיילים, ארגוני ותנועות נוער, עיריות ועוד. הטיולים הודרכו על ידי מדריכים מוסמכים ומקצועיים של קק"ל. בכל מסלול השתתפו לוחמים פצועי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, שליוו ושוחחו עם החניכים.בתום הצעידה התקיימו עצרות תמיכה והזדהות, בהשתתפות אנשי ציבור, חניכי מכינות, תנועות נוער ומשפחות הפצועים.

בטקס המרכזי שנערך בבית יד לבנים בלוד במעמד שר החינוך, ראש עיריית לוד ויצחק ארביב, מנהל המחלקה לחינוך בפריפריה בקק"ל, אמר האחרון:  "אנו מבקשים לציין ולהוקיר במיוחד את הפצועים ונפגעי פעולותהאיבה שסוחבים עימם את הכאב והסבל יום ויום ביחד עם משפחותיהן היקרות. 

קק"ל משקיעה לאורך השנים בחינוך והעצמה בדגש על חניכי הפריפריה, מכינות הקד"צ, ארגוני ותנועות הנוער, וחניכים מבתי ספר במטרה להובילם לשירות משמעותי בצה"ל ואף לסייע להם לאחר מכן כסטודנטים וכאזרחים מובילים בחברה.  

להוקיר ולהודות זה ערך עליון עבור קק"ל ואני שמח שעם ישראל בא לשמוע את הפצועים בצעדה ולצעוד יחד איתם ברחבי הארץ".

הצעדה המרכזית נערכה בגן הלאומי מקורות הירקון (מבצר אנטיפטרוס) והמשיכה עד נמל תל אביב. בסיום הצעדה נערך טקס בעיר לוד בהשתתפות שר החינוך נפתלי בנט אשר ישתתף בצעדה. בצעדה השתתפו כ- 1200 צועדים מבתי ספר שוניםביניהם בתי"ס מלוד ורמלה, ראש העין, חולון, ראשל"צ וגן יבנה.

בהמשך ליום ההצדעה יערך לראשונה טקס מיוחד בבית הנשיא ב- 05.12.17 לציון יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל. הטקס יתקיים במעמד שר החינוך, נפתלי בנט ופצועי צה"ל.

 תמונה: ארכיון הצילומים של קק"ל

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה