אות ההוקרה של מוזיאון ידידי ישראל הוענק לנשיא טראמפ



ד"ר מייק אוונס, מייסד מוזיאון ידידי ישראל בירושלים, העניק לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ את אות ידיד ישראל. בטקס המיוחד שהתקיים בבית הלבן

בטקס נכחו סגן הנשיא מייק פנס, יועצו הבכיר של הנשיא ג'ארד קושנר, איוונקה טראמפ ואנשי דת מובילים, המייצגים למעלה מ-150 מיליון נוצרים ברחבי העולם. 

דברי אוונס לכבוד הענקת האות: "אף נשיא בהיסטוריה לא כרת ברית בכזה שיעור עם מדינת ישראל והעם היהודי, ואף נשיא מעולם לא עמד כך באומץ לב לצד ישראל בזירה העולמית, כמו הנשיא טראמפ. ההכרה ההיסטורית של הנשיא בירושלים תבטיח את מקומו בהיסטוריה בתור נשיא ארה"ב הראשון שנקט בצעד זה מאז הקמת ישראל ב-1948."

ההכרזה ההיסטורית של טראמפ באשר לירושלים תופסת את מקומה כאחת מאבני הדרך ההיסטוריות של מדינת ישראל, החל מהצהרת בלפור ועד הכרתו של הנשיא טרומן במדינת ישראל. הגיבורים הללו ועוד המוצגים במוזיאון ידידי ישראל בירושלים, מספרים את סיפורם של דמויות אשר עמדו לצד העם היהודי ומדינת ישראל לאורך ההיסטוריה וסייעו בהקמתה. אותם גיבורים ציוניים שאינם יהודים, חקוקים לעד בדפי ההיסטוריה ומיליוני אנשים ברחבי העולם למדו על גבורתם ופועלם.

בעבר, אות ידידי ישראל של המוזיאון ניתן לרבים ממנהיגי העולם, כדוגמת: הנשיא ג'ורג' וו בוש, נסיך מונקו אלברט השני ונשיא בולגריה רוזן פלבנלייב. ד"ר אוונס העניק את האות לצד נשיא מדינת ישראל המנוח, שמעון פרס כהוקרה על תמיכתם האמיצה במדינת ישראל והעם היהודי. פרס שימש כיו"ר של חבר הנאמנים הבינלאומי של המוזיאון עד לפטירתו.

מוזיאון ידידי ישראל הפך למוסד מרכזי במדינת ישראל המשפיע על העולם ומחזק את יחסיה של ישראל עם מדינות העולם. בנוסף ל-31 מיליון חברים ברשתות החברתיות, המוזיאון אירח מעל 100 דיפלומטים, שגרירים מרחבי העולם וביניהם שגריר ארה"ב דיוויד פרידמן, הנשיא ראובן (רובי) ריבלין, עשרות אלפי מנהיגים נוצריים ויהודיים, כוכבי NBA  ו- NFL, שחקנים הוליוודיים וזמרים בינלאומיים מובילים.

צילום: תקשורת הבית הלבן. 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה