נשיא המדינה ורעייתו נפגשו עם משתתפי תחרות מדענים צעירים



נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה ריבלין נפגשו היום (ה') עם משתתפי תחרות מדענים צעירים על שם סגן משנה שירה צור ז"ל, שנרצחה בפיגוע הדריסה בארמון הנציב בינואר 2017

במהלך המפגש שנערך בבית הנשיא הדליקו נרות חנוכה מתמודדים מאוסטרליה, ארגנטינה וישראל יחד עם אביה של שירה ז"ל, דוד צור וליאורה קליש יוזמת הפרוייקט.

באירוע ברכו את המתמודדים גם חתן פרס נובל לכימיה פרופ' אברהם הרשקו, גאיה צור, אחותה של שירה ז"ל, וסגנית ראש עירית חיפה תא"ל (במיל') חדווה אלמוג והשתתפו בו ראש אמ"ן אלוף הרצי הלוי, מפקד יחידת 8200 תת-אלוף כ', נציגי משפחת צור ומנהלי בתי ספר ותכניות מדעים.

הנשיא ברך את המתמודדים שהגיעו מרחבי העולם ואמר: "באתם לישראל בשביל החוויה, בשביל ההזדמנות לראות את ישראל, לפגוש אנשים חדשים וגם ליהנות. אך הסיבה החשובה ביותר שלשמה באתם היא לעשות טוב, ביחד. זו הדרך שמשפחת צור בחרה להנציח בה את שירה ולשמר את זכרה". הנשיא הוסיף עוד: "אין מקום טוב יותר לפתח חידושים שישנו את העולם מאשר בישראל- אומת הסטארט-אפ. פרופ' הרשקו חתן פרס נובל בוודאי יספר לכם על מורים, קולגות ותלמידים שהיוו עבורו השראה, ובמהלך ביקורכם סביר שתבקרו ותראו סטארט-אפים ישראלים, המצאות חדשניות, מתקנים מרשימים, אך הדבר שמעורר השראה בישראל הוא האנשים. אומת 'סטארט-אפ' מבוססת על אנשים בעלי דמיון פורה ותשוקה, מוחות גדולים ולבבות גדולים יותר".

גאיה צור אחותה של שירה ז"ל הקריאה בפני המתמודדים מכתב שכתבה אחותה ובו השאיפות שלה לעתיד והיכן תרצה להיות בעוד שנה מסיום הקורס הצבאי שעברה, ואמרה בסיום: "אחותי שירה הייתה אדם כל כך טוב, אני בטוחה שהיא הייתה גאה באירוע הזה והייתה שמחה להשתתף בתחרות. 'שירה, הנה אנחנו כאן'. בואו נמשיך יחד." חתן פרס נובל פרופ' הרשקו אמר כי הוא שמח לראות כל כך הרבה צעירים שעתידם לפניהם שיזכו בביקורם בישראל לטעום מעט מהיכולות המדעיות הקיימות במדינה ולהכיר את ישראל מעט יותר.

'קרן המלגות על-שם שירה צור' מסייעת לילדים מאוכלוסיות מוחלשות שמצטיינים בלימודי המדעים כדי שיוכלו לקחת חלק בתחרות, המתקיימת זו הפעם הראשונה, ונועדה לחשוף יזמים טכנולוגיים צעירים מרחבי העולם ליתרונותיה של מדינת ישראל כמרכז טכנולוגי עולמי. משתתפיה נבחרו על ידי ועדה המורכבת מחוקרים ונציגים מהעיר חיפה המארחת את התחרות, על בסיס מצוינות בתחום הטכנולוגי-ציבורי ומשתתפים בה 35 נערות ונערים מ- 12 מדינות שונות, יחד עם 30 בנות ובני נוער ישראלים.

 

צילום: מארק ניימן /לע"מ


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה