הפועל 'בנק יהב 'ירושלים ניצחה למען ילדי שלוה



אלופת המדינה בכדורסל, הפועל 'בנק יהב' ירושלים, קיימה משחק הצדעה חגיגי למען ילדי שלוה, ילדים עם מוגבלויות . הקבוצה בחרה להקדיש לילדי שלוה את המשחק המסקרן בינה ובין הפועל חולון, שנערך במסגרת ליגת ווינר סל בהיכל הפיס ארנה בירושלים. המשחק הוכרע בשניות האחרונות, כאשר הפועל ירושלים גברה על הפועל חולון 88:86.

בתחילת המשחק, עלו שחקני הפועל לטקס הצגת השחקנים כשהם מלווים בילדי שלוה. לאחר מכן נערך טקס הדלקת נרות חנוכה במעמד ראש העיר ירושלים ניר ברקת, נשיא ומייסד שלוה קלמן סמואלס, יו"ר שלוה אבי סמואלס, המדליסט האולימפי אורי ששון , אח"מים וילדי שלוה. על הנר בירך טל קימה, אחד מילדי שלוה ונגן בלהקת "קצב השלוה", המורכבת מאנשים עם מוגבלויות ושבה זה עתה מסיבוב הופעות עולמי. ענאל כליפה, הסולנית העיוורת של הלהקה, ריגשה את הקהל בשירת "מעוז צור", ולאחר מכן בשירת "התקווה". בהפסקת המשחק נערכה על הפרקט פעילות משותפת בין ילדי קבוצת הכדורסל של הפועל "שלוה" ירושלים ובין שחקני מחלקת הנוער של הפועל 'בנק יהב' ירושלים, שהעניקו לילדי שלוה תשורות.  כמו כן חולקו מתנות ליוסף חיים הילריו, החוגג השנה בר מצווה. יוסף חיים לוקה בפיגור קל, ומטופל במרכז שלוה בירושלים.

קבוצת הכדורסל של שלוה היא חלק ממועדון הכדורסל של "הפועל 'בנק יהב'  ירושלים"וחבריה זוכים לאימונים מקצועיים על בסיס שבועי, ומתחרים בליגת הנוער מול קבוצות אחרות. הקבוצה מורכבת מנערים ונערות עם מגוון לקויות, אשר נפגשים לאימונים מידי שבוע בהנחיית מאמן מהפועל ירושלים, ומשחקים נגד קבוצות אחרות כשהם לבושים במדים רשמיים של הפועל. מפגשי קבוצת הכדורסל מהווים מקום בו השחקנים מפתחים מיומנויות פיזיות כמו קואורדינציה וכושר גופני, בנוסף למיומנויות חברתיות החיוניות לצורך עבודת צוות והגעה לביצועים.

עמותת שלוה פועלת מזה 28 שנים במטרה להעניק לאנשים עם מוגבלויות טיפול מקצועי ברמה הטובה ביותר, לתמוך בבני משפחותיהם ולקדם שילוב חברתי.

המרכז הלאומי שלוה בירושלים הינו מרכז מוביל ברמה העולמית בפיתוח תכניות חדשניות וטיפול אופטימאלי באנשים עם מוגבלויות, והוא הגדול והמתקדם בישראל לילדים עם מוגבלויות. מדי שבוע מגיעים למרכז למעלה מ-2,000 ילדים, הזוכים לשלל פעילויות טיפוליות, בריאותיות ושיקומיות מסביב לשעון וללא כל תשלום. כמו כן מפעילה העמותה מגוון רחב של תכניות חברתיות וחינוכיות, ביניהן מעוני יום וגני ילדים. ב"שלוה" מפתחים תכניות, תרפיות וטיפולים פורצי דרך, נוצרים קשרים וקהילות גלובליות אשר מאוחדות כולן תחת מטרה אחת: לתת תקווה ולשנות חיים. ספורט וכושר הם חלק בלתי נפרד מהתהליך השיקומי של כל אחד ממשתתפי התכניות של שלוה, ומרכז הספורט החדש שנפתח במרכז מהווה מוקד לפעילויות גופניות רבות של ילדי שלוה ושילובם בחברה. במרכז מתקני ספורט מהמתקדמים והנגישים ביותר בישראל לאנשים עם מוגבלויות, ביניהם אולם ספורט רב תכליתי, בריכות שחייה, חדר כושר משוכלל ועוד. במרכז ניתנים לילדים טיפולים רבים, ביניהם הידרותרפיה, פיזיותרפיה ואימונים מותאמים, ובנוסף משתתפים הילדים בחוגי ג'ודו, כדורעף וכדורסל.

אחת מן המטרות העיקריות בשלוה היא שילוב באוכלוסייה הכללית, ולכן המרכז בירושלים פתוח לקהל הרחב ומארח כנסים מקצועיים, סמינרים חינוכיים, אירועים קהילתיים, מופעי מוזיקה ותחרויות ספורט. קפה שלוה, הממוקם במרכז, הוא בית קפה חברתי שכל הכנסותיו למען ילדי שלוה, ובו מועסקים אנשים עם מוגבלות.

יו"ר שלוה, אבי סמואלס : "המשחק המרגש שנערך מדי שנה הינו אירוע השיא בשנה הגדושה פעילויות משותפות להפועל "בנק יהב" ירושלים ולילדי שלוה. החיבוק החם לו אנו זוכים תורם רבות לתחושת הביטחון העצמי של הילדים, וגורם להם גאווה ואושר עצום. אני רוצה להודות להפועל "בנק יהב" ירושלים על שיתוף פעולה נפלא, הנמשך זו השנה ה-15, ולברך אותם על הניצחון הגדול שהשיגו אמש – שהוא בבחינת "נס גדול היה פה", ממש כאילו ניצחו למען הילדים שלנו, שעודדו אותם מכל הלב".

 

תמונות: שלומי אמסלם


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה