שערי צדק: טיפול בדליות ברגלים ללא ניתוח



שיטה חדשה, המיושמת בשערי צדק, מציעה טיפול בדליות (ורידים ברגליים) ללא ניתוח, בזמן קצר וללא צורך בגרב אלסטית

ורידים ברגליים, הבולטים על פני העור, הם תופעה שכיחה.  לתופעה היבט אסתטי אך חשוב יותר – היבט רפואי. ורידים אלה – המכונים דליות – נוצרים כתוצאה מאי ספיקה ורידית, מחלה הנגרמת מכשל בשסתומים החד כיוניים של הוריד הראשי (ספנה) שגורם לזרימת דם בכיוון כפות הרגליים במקום לכיוון הלב. 

הביטוי הקליני הוא כאבים ונפיחות ברגליים, במיוחד לאחר עמידה ממושכת או פעילות גופנית.  מסביר ד"ר איליה גולדין ,מנהל היחידה לכירורגיה כלי דם בשערי צדק: "הידע הקיים היום לא מאפשר עדיין תיקון שסתומים אלה, והבעיה נפתרת רק עם ניטרולם. בעבר נהגו לשלוף את הורידים הפגועים בניתוח שדרש הרדמה, היה כרוך בהחלמה ארוכה והשאיר צלקות.  

בשנים האחרונות התפתחו שיטות חדשות, פחות חודרניות, שמאפשרות ניתוח קל (זעיר פולשני) בהרדמה מקומית עם החלמה מהירה וקלה,  המבוססים על סגירת הוריד באמצעות   לייזר, גלי רדיו או קיטור. גישה טיפולית חדשה מאפשרת סגירת הוריד באמצעות אבלציה.

"לאחרונה התחלנו בשערי צדק לבצע טיפול חדשני בשם Venaseal " , מספר ד"ר אדם פרקש, רופא בכיר במכון אנגיוגרפיה ומנהל מרפאת מומים וסקולריים בשערי צדק. הטיפול מתבצע באמצעות דבק ביולוגי, המוחדר לווריד הספנה באמצעות צנתור ואוטם את ראש הוריד.  הפעולה נמשכת 
כחצי שעה, והמטופל משתחרר לביתו בו ביום, ללא הגבלות וללא צורך בגריבת גרב אלסטית שנדרשה בעבר". 

ניתוח לייזר וגלי רדיו מכוסה על ידי הביטוחים המשלימים. ה- venaseal מכוסה בשלב זה על ידי ביטוחים פרטיים בלבד.

בתמונה: דר' אדם פרקש, באדיבות דוברות שערי צדק.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה