עיריית ירושלים מודיעה: החלו פיטורי 2,150 עובדים



עיריית ירושלים החלה אמש בהליך פיטורי 2,150 עובדים בעירייה ובחברות העירוניות שנכפו על העירייה בשל סירובו של כחלון להכיר בצרכיה המיוחדים של עיר הבירה ולהסדיר את הקיפוח התקציבי

למעלה מ- 1000 עובדים יקבלו עד סוף היום מכתבי פיטורים, ונכון לשעה זו נשלחו כבר 600 מכתבי פיטורים בעירייה בהם: 317 עובדי תברואה, 64 עובדי השיטור העירוני, 160 עובדי טיפות חלב, 18 עובדי רשות התעסוקה, 21 עובדי רשות הקליטה, 11 עובדי הנהלה ופיתוח ועובדים מאגפים נוספים. כ-400 מכתבים נוספים נמצאים בשלבי עבודה.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת "כחלון נושא באחריות לפיטורים ולפגיעה אנושה בפרנסתם של למעלה מ-2,000 משפחות ירושלמיות. אני אמשיך להילחם למען ירושלים ואעשה הכל על מנת לפתור את המשבר ולעשות כמיטב יכולתי על מנת  למנוע את השבתת העיר. כחלון חייב לגלות מנהיגות ולצאת מהמחבוא שלו על מנת שנוכל לפתור המשבר".

בשל תכנית החירום שבה נדרשת העירייה לקצץ 250 מיליון ₪, מבטלת העירייה פעילויות רבות ותכניות שונות שיביאו לעוד למעלה מ- 1150 מפוטרים נוספים.

במסגרת תכנית החירום הוחלט בין השאר על: קיצוץ של 65 מיליון ₪ בתקציב מינהל החינוך שמשמעותו ביטול תכניות חינוכיות, ביטול התמיכה בצהרונים ועוד. 

קיצוץ של 70 מיליון ₪ במינהל תרבות שמשמעותו ביטול כל אירועי התרבות בחודש, קיצוץ תמיכות במוסדות תרבות, באגודות ספורט, בתנועות נוער, במינהלים הקהילתיים, בצעירים ובתיירות.

קיצוץ של 35 מיליון ש"ח ברווחה שמשמעותו ביטול עשרות משרות של עובדים סוציאליים, סגירת טיפות החלב בעיר, ביטול תמיכות לעמותות רווחה וסיוע לנזקקים, סגירת רשות הקליטה ורשות התעסוקה.

קיצוץ של 65 מיליון ₪ במינהל תפעול שמשמעותו פגיעה קשה בניקיון העיר, פיטורי מאות עובדי ניקיון ותברואה, צמצום תחזוקה בגני המשחקים, ביטוח אבטחת צהרונים, ביטול השיטור העירוני.

הפיטורים והקיצוצים הנרחבים החלו בעקבות החלטתו של כחלון לא להעביר לעירייה את התקציבים הנדרשים לה להמשיך את הפעילות העירונית. לצערנו שר האוצר מנהל מלחמה פוליטית על גבם של תושבי ירושלים שתוצאתה פגיעה אנושה בירושלים ובתושביה ומביא לכך שתושב ירושלמי מקבל 30% פחות משאר תושבי הארץ. זהו מאבק על עתידה של ירושלים ששותפים לו עובדי העירייה, הסתדרות מרחב ירושלים, וועדי ההורים, המינהלים הקהילתיים ברחבי העיר וכל אוהבי ירושלים ששולחים לשר האוצר אמירה חדה וברור: די להפקרת ירושלים.


צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה