לראשונה בירושלים: משרד העבודה והרווחה יקים מסגרת לטיפול בנשים בוגרות בזנות רחוב



במהלך השנה הקרובה יקים משרד העבודה והרווחה מסגרת טיפולית שיקומית יומית לנשים בזנות רחוב בירושלים, בשיתוף עם העירייה. המסגרת כוללת: מתן טיפול פרטני וקבוצתי, ומיצוי זכויות, שיקום תעסוקתי והעצמה לקראת חיים עצמאיים. המסגרת צפויה לתת מענה לכ-40 נשים, בהשקעה של כמיליון ש"ח בשנה

המסגרת החדשה תצטרף למערך שמפעיל ומממן משרד העבודה והרווחה בת"א, חיפה וב"ש, אשר אף הוא הורחב באחרונה, הכולל: דירות חירום למזעור נזקי הזנות, קורת גג, ארוחות חמות, מקלחת, פעולות למיצוי זכויות וליווי פסיכו-סוציאלי. בנוסף מפעיל המשרד מרכזי יום והוסטלים לנשים בשיקום מזנות, המעניקים טיפול פרטני וקבוצתי ממושך, כלים להתמודדות בחיים שאחרי עיסוק בזנות, ליווי והשמה תעסוקתיים ועוד כ"חליפה" טיפולית אישית לפי צרכיה של המשתקמת. מדי שנה מטפל המשרד בכ-550 נשים הנמצאות בזנות, בהשקעה של כ-9 מיליון ₪.

במסגרת ההרחבה במענים הקיימים בהתאם לביקוש, החל מהשנה תציע לראשונה המסגרת הטיפולית בבאר שבע גם דירת חירום שתיתן מעני לינה לשיקום ארוך טווח ודירת החירום הוותיקה בת"א תגדיל את מכסתה בכ-25% מ-15 ל-20 מיטות לנשים משתקמות מזנות רחוב.

בנוסף הרחיב המשרד את פעילויות האיתור גם לזנות מקוונת ברשת. במסגרת פעילות זו יגיעו לראשונה באופן יזום אנשי טיפול גם לנשים בזנות תחת קורת-גג (לא זנות רחוב).

המשרד מפעיל קו חירום ייעודי לנשים בזנות שמספרו: 1800-200-690, וכן את מוקד רווחה בטלפון מספר 118 מכל מכשיר טלפון, הפועל 24 שעות ביממה בכל ימות השנה.

שר העבודה והרווחה חיים כץ: " שמנו לנו למטרה להעניק את מירב הכלים והתמיכה לנשים שנמצאות במעגל הזנות על מנת שלא יצטרכו למכור את גופן בשביל לחיות. המסגרת החדשה היא חלק מתוכנית החומש לטיפול בנושא עליה הכרזנו  בשנת 2017 ובאמצעותה אנו מקווים לצמצם משמעותית את תופעת הזנות בישראל".

סגנית מנהלת שרות פרט ומשפחה במשרד העבודה והרווחה אפרת שרעבי: " נכון להיום בירושלים, עיר של כ-900 אלף תושבים, אין מענה לנשים בגירות בזנות, וזאת על אף ההערכה כי זנות רווחת בעיר כבכל עיר גדולה אחרת בישראל, אם כי סביר כי יש לה מאפיינים שונים".

 

תמונה: מיכל פתאל/ flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה