שערי צדק: שירות חדש לליווי נשים צעירות שלקו בסרטן השד



ד"ר שני פאלוך-שמעון תנהל את יחידת השד במרכז הרפואי שערי צדק ותוביל שירות ייחודי מסוגו בארץ לטיפול בנשים צעירות שאובחנו עם סרטן השד
השירות החדש יכלול ליווי אישי על ידי מתאמת אישית ויפעל בשיתוף פעולה עם היחידות המובילות בתחומן, בגנטיקה , שימור פריון, דימות השד וכירורגיה של השד בשערי צדק.

השירות החדש יכלול ליווי אישי על ידי מתאמת אישית ויפעל בשיתוף פעולה עם היחידות המובילות בתחומן, בגנטיקה , שימור פריון, דימות השד וכירורגיה של השד בשערי צדק.

ד"ר פאלוך-שמעון ילידת אוסטרליה, סיימה בהצטיינות את לימודי הרפואה בMonash University, Melbourne, Australia. השלימה תואר שני באפידמיולוגיה בבית הספר הידוע לרפואת הציבור, London School of Hygiene & Tropical Medicine, University of London. בשנת 2002 עלתה לארץ והשלימה התמחות באונקולוגיה בבי"ח שיבא, תל השומר, שם הקימה שירות ראשון ויחיד מסוגו לנשים צעירות שאובחנו עם סרטן השד.

"מטופלות צעירות, החל משנות העשרים ועד שנות הארבעים לחייהן, נמצאות בשיא תקופת הפוריות,  חיי משפחה, הזוגיות, והקריירה", מסבירה ד"ר פאלוך-שמעון.

"מלבד התופעות הנלוות למחלת הסרטן בקרב נשים בכל הגילאים דוגמת, הפגיעה בנשיות, במיניות ובתדמית העצמית, אחוז גבוה מתוכן בסיכון מוגבר להימצאות מוטציה גנטית. הרווקות מבניהן נאלצות להציף בשלב מוקדם של הקשר הזוגי את סוגית התורשה ושימור פריון, ולעיתים חוות בשלב מוקדם מאוד את 'גיל המעבר' בגלל הטיפולים", הוסיפה ד"ר פאלון-שמעון.

ד"ר פאלוך-שמעון שותפה לכתיבת עשרות מאמרים אקדמיים שפורסמו בכתבי עת יוקרתיים בתחום. היא בוגרת תכנית תלפיות למנהיגות ומצוינות בתחום הרפואה בביה"ח שיבא, וחברה בוועדה הבינלאומית לקביעת קווים מנחים בינלאומיים לטיפול בסרטן שד גרורתי. במסגרת זו הובילה זו השנה השנייה את כתיבת הקווים המנחים הבינלאומיים של האיגוד האירופי לטיפול בסרטן השד בצעירות, וכתבה את ההנחיות של האיגוד האירופי למניעה וגילוי מוקדם של סרטן השד על רקע תורשתי.

בנוסף, משמשת ד"ר פאלוך-שמעון, כמנחה לסטודנטים ומרצה בבית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב ובבית ספר האירופאי לאונקולוגיה של האיגוד האירופאי; יועצת לאגודה למלחמה בסרטן, וחברה באיגודים מקצועיים רבים, ובהם: האיגוד הישראלי לאונקולוגיה ורדיותרפיה קלינית (ISCORT); החברה האמריקאית לחקר הסרטן (ASCO) והחברה האירופאית לחקר הסרטן (ESMO).

ד"ר פאלוך-שמעון חוקרת שותפה למחקרים פורצי דרך על שימוש במעכבי CDK  ואימונותרפיה לחולות עם סרטן שד גרורתי. חברה בוועדה המארגנת למחקר הבינלאומי הראשון על הריון אחרי סרטן שד (שיערך בקרוב בשערי צדק) ועתידה לפתוח בשערי צדק מחקר בינלאומי נוסף, על מניעה של סרטן שד בקרב נשים בריאות עם מוטציה בגן-BRCA1.

"פנינו לבניית פלטפורמה מחקרית בכל אחד מן התחומים הקשורים בטיפול בנשים עם סרטן שד", מדגישה ד"ר פאלוך- שמעון ומוסיפה כי בקרוב יצטרף המרכז הרפואי לקהילת אפליקציית BELONG, המאפשרת תמיכה קבוצתית וייעוץ מקצועי למטופלים אונקולוגים בליווי מתאמת מטעם בית החולים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה