ליגת האלופים



השבוע נפתחה בירושלים העונה השלישית של "ליגת האלופים" - ליגת הכדורסל הראשונה והיחידה במדינת ישראל המיועדת לשחקנים עם מוגבלויות מנטליות

מאז הקמת הליגה לפני שנתיים, זכו לראשונה שחקני כדורסל עם מוגבלויות מכל ירושלים רבתי להשתתף וליהנות ממסגרת מסודרת של משחקי כדורסל תחרותיים. הליגה, פרויקט חברתי יוצא דופן המקבל הוקרה מקיר לקיר, תפעל השנה במתכונת רחבה הרבה יותר לאור הביקוש הרב: עשר קבוצות ובהן למעלה מ- 120 שחקנים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, אוטיזם, שיקום ועוד.

שותפים לפרויקט: מתנ"ס רמות אלון, "שלוה", סדנת "שילוב באמונה", מכון "פוירשטיין", "שק'ל", "מעון ידידה", "לב בנימין", "קשת" ועוד.

פעילות הליגה היא נגזרת של חזון משותף, בבסיסו ניצבת השאיפה לסלול דרכים חדשות לשילובם של צעירים ובוגרים עם מוגבלויות בחיי הקהילה. המיזם נבחר, מאחר והוא עונה על שאיפה זו מאספקטים חשובים ומגוונים:

העצמה אישית: אמונת השותפים כי ביכולתו של משחק הכדורסל לסייע בהעצמת תחושת הסיפוק, הישגיות ושייכות, כפי שרק ספורט קבוצתי מסוגל להעניק. הפעילות הגופנית היא מרכיב חיוני המקדם את ביטחונם האישי של הצעירים ואת האמונה בעצמם, ומשפיע באופן ניכר על המוטיבציה להצליח ולהתקדם במישורים רבים אחרים.

שילוב האוכלוסייה המיוחדת בחיי הקהילה: להבנת השותפים במיזם אסור לוותר על אף זירה בה ניתן לשלב את האוכלוסייה המיוחדת בקהילה, גם אם לעתים יש צורך ליצור מציאות חדשה עבורה. פעילות ליגת הכדורסל עונה על מטרה זו באופן שלם וראוי.

השפעה על הקהילה: מאז תחילת פעילותה לפני שנתיים, הליגה נחשבת למיזם מרגש המקבץ סביבו תשומת לב ציבורית מיוחדת הנושאת הדים חמים. השותפים למיזם מאמינים כי ככל שתגבר ותתעצם הפעילות, תהא הליגה  לגשר של ספורט והנאה המחבר בין האוכלוסיות. מן ההדים החמים שקיבלנו מפעילות הליגה בשתי העונות שחלפו, אנו למדים שהמיזם בדרך הנכונה.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת: "העיר ירושלים ידועה במגוון יוצא דופן של אוכלוסיות ודעות אך כשמדובר בסובלנות והכלת האחר, אין שמאל או ימין, דתי או חילוני. כולנו פועלים יחד למען אותה המטרה. בכל יום, אני שמח לגלות כי העיר ירושלים ממוקמת בראש הערים בישראל המגלות רגישות כלפי האוכלוסייה המיוחדת שבה. אין זכות גדולה מזו."

הרב חיים פרקל, מייסד ומנכ"ל "עלי שיח": "הפרויקט הזה מסמל בעיני את השותפות החשובה בין כל הגורמים בירושלים שעוסקים במלאכת הקודש - קידום אנשים עם מוגבלויות. לעולם לא נירתע מלפרוץ דרכים חדשות עבורם, למען שילובם בקרב הקהילה."

אריאלה רג'ואן - ראש מנהל תרבות פנאי וספורט: "ליגת האלופים אשר מחברת בין כלל אוכלוסיות העיר הינה ליגת העל של העיר הקהילתית שלנו והגאווה של פעילות מחלקת צמיד"

איציק קורנפיין, מנהל אגף הספורט: ראש העיר ירושלים, ניר ברקת: "העיר ירושלים ידועה במגוון יוצא דופן של אוכלוסיות ודעות אך כשמדובר בסובלנות והכלת האחר, אין שמאל או ימין, דתי או חילוני. כולנו פועלים יחד למען אותה המטרה. בכל יום, אני שמח לגלות כי העיר ירושלים ממוקמת בראש הערים בישראל המגלות רגישות כלפי האוכלוסייה המיוחדת שבה. אין זכות גדולה מזו."

רני רוזנהיים, מנהל אגף חברה: "ליגת האלופים" היא "גשר" ייחודי המחבר את האוכלוסיות המיוחדות בירושלים אל לב הקונצנזוס. נמשיך לפעול בכל הכוח כדי לחזק את המגמה הזו."

 

תמונה: אעיד טאיה/ flash 90 (למצולמים אין קשר לנאמר) 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה