פינוי פסולת בניין באופן מסודר ומקצועי



כיום כולנו מבינים היטב עד כמה חשוב לפנות באופן מסודר ומקצועי את כמויות הפסולת והאשפה הרבות שאנחנו מייצרים. אם בעבר האמנו, או רצינו להאמין, שהפגיעה בסביבה אינה משמעותית וגם אם צפויה סכנה לעתיד כדור הארץ הרי שהיא רחוקה מאיתנו שנות אור, השינויים הדרמטיים שמתחוללים במקומות רבים ברחבי הגלובוס הבהירו לנו שהסכנה כבר כאן – ושעל כולנו לגלות אחריות ולנסות לצמצם ככל האפשר את זיהום הסביבה. למודעות הגבוהה, שאיתה כאמור מגיעה גם אחריות כבדה, הצטרפה חקיקה עדכנית שמטילה עונשים חמורים על מי שיזהם את סביבתו באופן חסר אחריות, בין השאר על-ידי השלכת אשפה במקומות שלא מיועדים לכך, ובפרט ייענשו מי שלא יפנו פסולת בניין באופן מסודר ומקצועי לאתרים המיועדים לכך.

 

לאן מתבצע פינוי פסולת בניין?

על-מנת לפנות את פסולת הבניין באופן מסודר ומקצועי, יש ראשית כל לענות על השאלה לאן מתבצע פינוי פסולת בניין. התשובה: לאתרים ייעודיים לכך. באתר של המשרד להגנת הסביבה ניתן למצוא רשימה מפורטת, וכמובן עדכנית, הן של אתרי הטמנה, הן של תחנות מעבר והן של תחנות מחזור – וכששוכרים את שירותיה של חברה אשר מציעה את השירות של פינוי הפסולת, לוודא עם אנשי החברה שהם אכן מפנים את הפסולת שלכם לאחד האתרים המופיעים ברשימה (ישנם כ-35 תחנות מעבר, אתרי הטמנה ואתרי מחזור, שפזורים בכל רחבי הארץ).

מתי נדרש הפינוי של פסולת מסוג זה?

השירות של פינוי פסולת בניין נדרש בכל מקרה שבו מוצא לפועל הליך שיפוץ משמעותי, שמייצר באופן טבעי פסולת רבה מסוג זה, כשתוך כדי ביצוען של עבודות עפר מצטברת פסולת, אחרי הריסה של בניין (למשל במסגרת פרויקט התחדשות עירונית) ובמקרים נוספים.

אישורים לטופס 4

מעבר לחובה להגן על הסביבה, ולסנקציות החמורות שעלולות להיות מנת חלקו של מי שמפנה פסולת בניין באופן לא מסודר, לאתר שאינו מיועד לכך, סיבה נוספת להפקיד את המטלה של פינוי פסולת בניין בידיים מקצועיות ואמינות היא שללא אישור על פינוי שכזה לא ניתן לקבל טופס 4. בהקשר זה כדאי לציין כי ללא טופס זה, לא ניתן לחבר מבנה שהושלמה בנייתו לתשתיות החיוניות השונות (חשמל, מים וכו') ובעצם לא ניתן לאכלס אותו.

בהתאם, כשמחפשים חברה שתפנה את פסולת הבניין יש לוודא שהיא מוסמכת להנפיק אישורים לטובת טופס 4 (וכמובן שהיא מבצעת את הפינוי על-פי כל הנהלים).

מדוע חשוב לפנות באופן מקצועי פסולת בניין?

פינוי פסולת בניין באופן לא מקצועי, ובפרט השלכתה ברשות הרבים, עלולה לגרום למפגעים אסתטיים קשים. בנוסף פיזור פסולת שכזו במקומות שלא מיועדים לכך עלול להוביל למפגעים תברואתיים קשים – בפסולת בניין יש בדרך כלל חומרים מזהמים שיפגעו במי התהום ובקרקע, ועל כן גם באוכלוסייה באזור. פינוי מסודר, לעומת זאת, מאפשר להפריד מתוך הפסולת חומרים שאותם ניתן למחזר, ואת כל השאר להטמין באופן בטוח כך שלא יהווה סכנה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה