לוח עסקים יד 2 – ההזדמנות שלכם להצלחה!



בישראל פועלים למעלה מחצי מיליון עסקים, ומדי שנה נפתחים עוד כמה עשרות אלפים (ובמקביל נסגרים כ-40,000 עסקים). דרך אחת ליהנות מהפירות של יזמות עסקית מוצלחת ומתוכננת היטב היא פתיחת עסק חדש – וישנה עוד דרך, עם לא מעט יתרונות גם היא: רכישת עסק קיים שמוצע למכירה.

 

כשבוחנים לוח עסקים יד 2 מגלים שלל הזדמנויות. בחירה מושכלת ביניהן עשויה להוביל להצלחה ארוכת טווח, ועל כן זוהי אופציה שכדאי לשקול עוד לפני שממהרים להקים עסק מאפס.

באיזה אזור גאוגרפי כדאי לחפש עסקים למכירה?

באופן טבעי כל לוח עסקים יד 2 מציע הזדמנויות בכל רחבי הארץ: ישנם לא מעט עסקים למכירה בירושלים, גם בצפון ובדרום מוצעים לא מעט עסקים למכירה ובאופן טבעי במרכז הארץ, אזור שמהווה גם את המרכז הכלכלי והעסקי העיקרי בישראל, ישנן הזדמנויות רבות במיוחד.

הפרמטר העיקרי בבחירה הוא הפוטנציאל העסקי של האזור שבו פועל כל עסק שמוצע למכירה. כדאי לקחת בחשבון שהתשתיות התחבורתיות בארץ משתפרות ללא הרף (גם אם בקצב מעט איטי), ועל כן קל יותר לפעול גם באזורים שבעבר נתפשו כמרוחקים ולא נגישים דיים.

לצאת לדרך בלי לשלם שכר לימוד

הסיבה העיקרית שבגללה כדאי לצלול אל לוח עסקים יד 2 ולמצוא הזדמנות עסקית אטרקטיבית היא שבדרך זו נחסך מבעל העסק תשלום שכר הלימוד הכרוך בהקמת עסק חדש. עסק קיים כבר צלח, קרוב לוודאי, את המהמורות ההתחלתיות, ובנוסף הצטבר בו ידע ארגוני ותפעולי שחוסך טעויות יקרות.

מדוע מוצע העסק במסגרת לוח עסקים יד 2?

אחת הבדיקות החשובות ביותר במסגרת איתור עסק יד שנייה שיתאים למטרות שלכם היא מהי בעצם הסיבה שבגללה העסק מוצע למכירה. חשוב לציין כי מצד אחד עסק שמוצע למכירה אמנם נתפש ככזה שאינו מצליח, שהרי אם העסק רווחי ומתגמל אין לכאורה סיבה שיוצע למכירה – אבל מצד שני חשוב לזכור שניהול עסק הוא מטלה שוחקת מאוד, ובלא מעט מקרים "עייפות החומר" עשויה להניע גם בעל עסק מצליח לפרסם אותו במסגרת לוח עסקים יד 2. במקרים אחרים מעבר דירה או שינוי משמעותי בחיים מוביל לרצון למכור עסק מצליח, ואלה ההזדמנויות שהכי כדאי לעוט עליהן.

מה בדיוק כוללת העסקה?

כשרוכשים עסק יד שנייה חשוב במיוחד לוודא בדיוק מה כוללת העסקה. כך למשל אם מדובר בעסק שפועל בתנאי זיכיון, יש לבחון מהי תקופת הזיכיון הנותרת ומהם התנאים להם מחויב הזכיין אל מול הרשת, אם מדובר על עסק שפועל במבנה שכור רצוי לבדוק מתי מסתיימת תקופת השכירות והאם תוכלו להאריך אותה, עוד סוגיה היא ההתחייבויות של העסק כלפי העובדים, המלאי הקיים ומצבו, האם לעסק מוניטין חיובי או דווקא בעייתי, ועוד.

עוד המלצה היא לבחון היטב את הדוחות הכספיים של העסק, רצוי בעזרת אנשי מקצוע מנוסים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה