ניתוח אף משנה את כל החיים?



שאלות וסקרנות, הדבר המניע ביותר בעולם הזה, ולמרות שרוב השאלות בנושא ניתוחי אף נוגעות דווקא בצדדים הפרקטיים, הטכניים והאסתטיים, רצינו לגעת לכמה רגעים בנושאים הכמוסים יותר, באזור האפור שמאחורי הקלעים, לציפייה העמוקה והנסתרת שמאחורי רוב הניתוחים האסתטיים, וכמובן שגם מאחורי ניתוחי האף.

 

בין אם כבר חקרתם את הנושא, למדתם את כל המידע הטכני ועברתם על כל המידע במרכז המידע הישראלי לניתוחי אף, תחום זה של ניתוח המשנה לגמרי את המצב האסתטי של הפנים שלנו הוא עמוק הרבה יותר משטח הפנים, וההבנה של ההיבטים הנפשיים רגשיים של הניתוח חשובה לכל מנותח ומנותחת.

מה כדאי להבין לפני ניתוח אף

נכון, לפני כל ניתוח, ובטח שניתוח בפנים, כדאי להבין את ההשלכות הטכניות שהולכות להשפיע ישירות על התקופה הקרובה. ההחלמה וההתאוששות, מה מותר ומה אסור, למה לצפות, האם יש כאב, וכיצד אראה בתקופה שאחרי הניתוח, כל אלו ואחרות הן שאלות לגמרי לגיטימיות שעולות שוב ושוב, ובצדק.

והנה אנו רוצים להבין כי מעבר לכך יש לניתוח אף השפעה ישירה על תחושת האני, על החוויה שלנו בעולם, מול עצמנו בראי, ומול האנשים הקרובים לנו. זכרו כי בתחילה אולי יהיו תגובות למראה החדש שלכם. אתם משנים לגמרי את המראה, ואפילו עם השינוי לא דרסטי ברמה הטכנית, הרי שלמראית עין כל שינוי בפנים מיד מובחן.

הסיבה היא שהעין האנושית מורגלת בזיהוי תווי פנים. זוהי יכולת חיונית של הישרדות האדם, ואנו ממש מתוכנתים לזהות שינויים קטנים מאוד בפנים. בין אם זה תנועה עדינה של העין או שינוי במבט, שינויים מינוריים בזווית הפה, וכמובן שינויים משמעותיים בצורת הפנים של האנשים הקרובים לנו - משפחה, חברים, קולגות, כל אלו נקלטים במערכת שכן כך אנו מבינים את סביבתנו.

עושים את השינוי עם חיוך פנימי

לפני שאתם ניגשים לניתוח האף שלכם זכרו כי בסופו של דבר, אתם הולכים לשדרג את איכות החיים שלכם. בין אם מדובר בניתוח לצורך רפואי של פתיחת נתיבי אוויר או שחזור אף לאחר תאונה, ובין אם מדובר בצורך אסתטי רגשי בכדי להעלות את הביטחון העצמי - כך או כך, איכות החיים שלכם בדרך למעלה, שכן חווית האני שלכם הולכת להשתפר.

זכרו כי הסביבה המיידית תגיב בצורות שונות למראה החדש, אך כפי שאנו מתוכנתים לזהות שינויים קטנים בפנים, אנו גם מתוכנתים להתרגל לדברים, ולכן מהר מאוד תגלו שכולם התרגלו אליכם, וכל הנותר לכם הוא להתרגל לעצמכם היפה והחדש, וליהנות מהמראה המרענן שלכם לאחר ניתוח האף המוצלח.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה