הושק מרתון ווינר ירושלים 2018



למעלה מ- 30 אלף רצים ישתתפו השנה במרתון ירושלים השמיני שצפוי לשבור מספר שיא של כ- 4,000 רצים מחו"ל ואת שיא ההכנסות. מהמרוץ לעיר ועל פי התחזית צפוי לעבור את רף ה - 15 מיליון שקלים. ראש העיר ניר ברקת: העיר נערכת לארח מספר שיא של כ- 10,000 תיירים במהלך מרתון ווינר ירושלים

מנתוני הרישום בקרב עשרות אלפי הנרשמים עד-כה למרתון "ווינר" ירושלים השמיני עולה כי ירושלים היא עיר רצי המרתון של ישראל! רובם המוחלט של הרצים במקצה המרתון המלא - 42.2 ק"מ, הם ירושלמים, פי שלושה מהרצים מחיפה שבמקום השני ואחריהם מודיעין, תל אביב וכפר סבא. הגיל הממוצע של הרץ במקצה המלא עומד על 43, בעוד שבמקצה ה- 10 ק"מ הגיל הממוצע עומד על 32.

עוד עולה מהנתונים כי מרבית הנרשמים (41%) הם בגילאי 30-49, 26% עד גיל 20 ו-20% מהרצים חצו את גיל 50, כשהמשתתף המבוגר ביותר הוא בן 82. החלוקה המגדרית בין נשים לגברים נוטה קלות לכיוון הגברים עם 57% לעומת ,43% כשהגיל הממוצע של הגברים שירוצו עומד על 35 והנשים 32. סך הכל צפויים לרוץ במרתון השנה מעל ל- 30,000 איש.

מספר התיירים שצפויים ללון בבירה בסוף השבוע של המרתון יעמוד על כ 10 אלפים איש. מנתוני הרישום, בהשוואה לנתון המקביל אשתקד קיים גידול במספר המשתתפים מחו"ל ומבין התיירים שיגיעו לארץ צופים בעיריית ירושלים צופים כי ירוצו בפועל מספר שיא של כ- 4,000 איש שיגיעו מכ- 50 מדינות ביניהן סין, ארה"ב, גרמניה, פולין, פורטוגל, ליטא ולראשונה נציגים גם מאנגווילה  ( Anguilla) הממוקמת באזור הצפוני של האוקיאנוס האטלנטי וראוניון Réunion)) אי צרפתי הממוקם באוקיאנוס ההודי. בראש רשימת הערים ששלחו הכי הרבה רצים למרוץ ניצבת הונג קונג ואחריה לוס אנג'לס, בייג'ין ולונדון.

אחד הרצים שייקח חלק במרתון הייחודי שעובר בין נופיה של עיר הבירה ואתרי המורשת שלה הוא לא אחר מאשר הרץ האגדי למרחקים ארוכים היילה גבריסילאסי. גברסילאסי, מחזיק בשתי מדליות זהב אולימפיות בריצת 10,000 מטר ובארבעה תארים עולמיים באותו מרחק, ומי שהיה הראשון בעולם לרדת מגבול ה-2:04 בריצת מרתון. השתתפותו במרתון מהווה חותמת מרשימה ליוקרתו ולחשיבותו בעיניי העולם כולו.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, השיק אמש את מרתון ווינר ירושלים 2018 באירוע השקה מיוחד שנערך במסעדת קדמה - אל מול מגדל דוד וחומות העיר העתיקה.

באירוע הושקה מנת הפסטה המיוחדת של מרתון ווינר ירושלים שהוכנה על-ידי השף שלום קדוש הבינלאומי - יקיר ירושלים, שניצח על מנות הפסטה שהוכנו לאירוע בהשראת המתכונים של נשיא המדינה, רובי ריבלין ונכדו מתן, שרת הספורט והתרבות, מירי רגב, ראש העיר, ניר ברקת והמדליסט האולימפי אורי ששון.  

"מרתון ווינר ירושלים הינו אירוע ספורט לאומי המושך אליו לא רק משפחות וספורטאים מישראל, אלא גם מהווה מוקד לתיירות חוץ", אמר ראש העיר ניר ברקת, שרץ בעצמו במרתון. שהוסיף, "אלפי תיירים מרחבי העולם, מ-50 מדינות מגיעים לחוות את המרתון כאתגר ספורטיבי ויעד תיירותי המהווה אירוע חובק עולם". ברקת מציין כי השנה צפוי מרתון ווינר ירושלים להכניס לקופת העסקים, בתי המלון ומוסדות התרבות והבילוי בעיר, סכום שיא של כ- 15 מיליון ₪, אלו מתווספים ליותר מ- 60 מיליון ₪ שהכניס המרתון לעיר במהלך שבע שנות קיומו". 

ההרשמה למרתון תינעל ביום חמישי ה- 22.02.18. השנה יהיו שישה מקצים בהם מרתון מלא (42.2 ק"מ); חצי מרתון (21.1 ק"מ); 10 ק"מ; 5 ק"מ; מרוץ משפחות (1.7 ק"מ) ומרוץ קהילות (800 מטר) לבעלי צרכים מיוחדים.

השנה החליטה עיריית ירושלים לחבר את המשתתפים הרבים שמגיעים מחו"ל ומישראל כולה אל העיר ירושלים באמצעות מיזם חברתי חדש וייחודי. לקראת המרתון השנה הושק מיזם "guest runner" - מיזם חברתי חדש שמציע למשתתפים הישראלים לארח בביתם תיירים רצים מהעולם, שיגיעו לקחת חלק במרתון הלאומי של ישראל. מדובר ביוזמה חדשה של עיריית ירושלים ואגף הספורט, במסגרתה תיפתח אפשרות לרצי מרתון מקומיים ובינלאומיים להיכנס לעמוד הפייסבוק של המרתון בשפה העברית או האנגלית, להשאיר פרטים כלליים כמארח או כאורח, ואנשי ההפקה ייצרו קשר ראשוני באמצעות המייל בין שני הצדדים בדרך לחיבור הסופי בניהם.

לדברי איציק קורנפיין, מנהל אגף הספורט בעיריית ירושלים: "היוזמה נועדה לאפשר לרצי המרתון מחו"ל לחוות את ירושלים בצורה הכי מיוחדת שניתן, דרך התושבים החמים ומסבירי הפנים שלה. אני מזמין את תושבי ירושלים שעומדים לרוץ במרתון לפתוח את ביתם ואת ליבם ולקחת חלק בחוויה ייחודית של אירוח קולגה לריצה מהעולם".

יו"ר הטוטו, יוסי פילוס: "בשנים האחרונות הספורט בירושלים נהנה מפריחה חסרת תקדים, בסיוע הטוטו ובהובלת ראש-העיר, ניר ברקת. מרתון Winner ירושלים, הינו דוגמא מובהקת לאירוע ספורטיבי, שבשנים האחרונות הפך לאירוע ספורט חוצה גבולות ומגזרים. רצים מכל העולם באים ליהנות מנופי ירושלים הקסומים, לצד עמותות חברתיות מכל המגזרים, שבאמצעות הספורט מגייסות כסף ומודעות לפעילותן. שלא לדבר על אלפי הרצים והמשפחות במקצים העממיים, שהופכים את אירוע המרתון לחגיגת ספורט גדולה, היוצרת חיבור בתוך הקהילה, ומביאה לשיפור באיכות חייהם ובריאותם של התושבים. כשאני מדבר על חיבור בין ספורט וקהילה - מרתון Winner ירושלים הוא הדוגמא המובהקת לכך!".

להרשמה ולפרטים נוספים אודות המסלולים, אפשרויות לינה והאירועים הנלווים למרוץ באתר המרתון: https://jerusalem-marathon.com/Default.aspx

מרתון ווינר ירושלים מנוהל על ידי אגף הספורט בעיריית ירושלים, בשיתוף הרשות לפיתוח ירושלים ובתמיכה וסיוע של משרד ירושלים ומורשת, משרד התיירות ומשרד התרבות והספורט, ובחסות טוטו ווינר וניו באלאנס. המרתון מופק על-ידי חברת טרגט מרקט.

צילום : ארנון בוסאני. 

 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה