שִׁיר בַּשּׁוּק מתחיל ! פרויקט ירושלמי לא רק לירושלמים



אדם מהלך לו בין שבילי השוק, בין הפירות, הירקות, הגבינות והחמוצים, כשלפתע נופלות עיניו על שורה משיר המציץ אליו מבין הבסטות. עשרים דקות מאוחר יותר כשסיים את הקניות, הוא משתהה רגע כדי לארגן את השקיות ועיניו נופלות על שיר נוסף שמודפס על ארון החשמל עליו הוא נשען, והשירה ? היא מוצאת את דרכה אליו גם מבלי שביקש לה

שִׁיר בַּשּׁוּק הוא פרויקט חדש ותוסס של חבורת 'מַשִּׁיב הָרוּחַ' המבקש להשיב את השירה למה שהיתה, אולי, בשחר נעוריה: לרחוב העיר, למפגש החי והבלתי-אמצעי עם נשים ואנשים, לעוברים ולשבים, למי שיוצא לעמל יומו, ולמי ששב עם פירות וירקות לביתו.

במסגרת הפרויקט  (שהחל החודש וימשך עד מרץ) יוכלו כל באי שוק 'מחנה יהודה' בירושלים, לפגוש את השירים במרחב השוק : מילים נצבעו על הקירות (גראפיטי), שלטי שירה נתלו על גבי לוחות המודעות, בסטות, פתחי חנויות. שורות הודפסו על שקיות הפלאפל ושקיות קניות, תפריטי שירה מיוחדים נוספו בבתי הקפה והבארים, מילים הוטבעו על תחתיות הבירה, על ארונות החשמל ועוד. 

שיר בשוק מחזיר את השירה הכתובה אל הרחוב, אל המפגש האנושי, אל הצפיפות ואל הבסטות הדשנות. השירים מונחים בלב התוסס החדש-ישן של ירושלים, בירת השירה העברית מאז דוד ושלמה, והשוק הופך למצע לשירה חדשה ועתיקה גם יחד, ממשוררים ומשוררות בני זמננו, דרך אבות ואימהות השירה העברית, ועד למקורות (פיוט ומזמורי תהילים). השירה מוסיפה גוון חדש לריחות, לטעמים ולקולות שוק מחנה יהודה.

חברי  'מַשִּׁיב הָרוּחַ', הפועלים כחצי יובל בעיר, מאמינים שירושלים היא לב פועם של שירה, והשירה הנכתבת בה מציגה את פניה המרתקים והמגוונים של העיר. וטוב שהשירה תפגוש מחדש בנשים ואנשים, אלו הגרים בה ואלו שבאים מרחוק.

פרטים נוספים :

במסגרת הפרויקט, יוכל  הקהל לפגוש את השירים בצורה אקראית ברחבי השוק, בסיור עצמי, או להצטרף לאחד האירועים המודרכים  :

סיורים מודרכים "בין המילים"- עם הרשמה מראש ובתשלום סמלי 15-25 ש'.

סדנאות שירה בשוק –  עם הרשמה מראש ובתשלום סמלי 15-25 ש'.

מפגשי משוררים בשוק – הכניסה חופשית.

אירועי מוסיקה במרחבי השוק – הכניסה חופשית.

את הפרויקט תלווה מפה מיוחדת - אונליין (אתר משיב הרוח) ומודפסת בנקודות חלוקה בשוק וברחבי ירושלים.

אז – צאו לדרך בעקבות העיר הזו ושירתה, הרכיבו מסלול אישי דרך מילותיה ואולי-אולי תוסיפו גם שיר שלכם...

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה