משרד הקליטה: נבדוק דחיית כניסת שגרירות ארה"ב למלון "דיפלומט"



מנכ"ל משרד הקליטה דיווח בוועדת העלייה והקליטה על עתידם של 450 העולים-הקשישים המתגוררים כיום במלון, אך הודה: טרם קיבלנו אישור להצעה מהשגרירות. משרד החוץ: האמריקאים לא יסכימו. יו"ר הוועדה אברהם נגוסה: אי אפשר להשאיר אנשים מבוגרים במתח, דאגה וחשש מה יהיה עתידם ולהיכן יועברו

דיון סוער היום (שני) בוועדת העלייה והקליטה של הכנסת, בגורלם של 450 עולים-קשישים המתגוררים זה שנים במלון "דיפלומט" בירושלים, שנמכר לשגרירות ארה"ב. יו"ר הוועדה, ח"כ אברהם נגוסה (הליכוד) הדגיש כי "מנכ"ל משרד הקליטה הבטיח בדיון הקודם, לפני כשלושה חודשים, כי יעדכן מראש את הוועדה והעירייה על מציאת דיור חילופי לעולים. אי אפשר להשאיר אותם במתח, דאגה וחשש מה יהיה עתידם ולהיכן הם יועברו".

לדברי יוזמת הדיון, ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני), "מדובר ב-450 עולים מבוגרים, שמתגוררים במלון מזה שנים רבות ושנקשרו לעבודה, בילויים וחברים באזור כבר עשרות שנים. המלון כבר נמכר לממשלת ארה"ב, וכנראה מיועד לבניין השגרירות, והדיירים חיים באי-ודאות, חשש, ערפול וחוסר-ביטחון. על משרד הקליטה להציע דיור חילופי לעולים אלו". היא הזהירה כי בניית מבנה חדש, בפרט זה המותאם לאוכלוסייה מבוגרת, אורכת זמן ממושך כשמועד מסירת המבנה לשגרירות הוא ביוני 2020.

מנכ"ל משרד הקליטה, אלכס קושניר, הבטיח כי הנושא נדון כל העת עם העיריה, משרדי ראש הממשלה והחוץ ונציגות שגרירות ארה"ב. במהלך שיחות אלו נבדקות האפשרות לבניית מבנה חדש עבור הדיירים או הסבתו של מבנה-קיים, הצעת דירות חלופיות בעיר - וכן דחיית מועד מסירת המבנה לשגרירות. הוא התחייב כי לאף דייר לא יוצע דיור מחוץ לירושלים, וכי תקציב המשרד לבניית דיור לעולים כולל מענה גם לעולי "דיפלומט". גם מרינה קונטסויה, מחזיקת תיק עלייה וגמלאים בעירייה, סיפרה כי ראש העיר חש בשיחותיו כי "האמריקאים לא יהיו מכשול בפיתרון לקשישי העיר, ויהיו נכונים להארכת החוזה".

יהושע זרקא, ראש חטיבת צפון אמריקה במשרד החוץ, צינן את תחושה זו, ואמר כי "אופתע מאד אם האמריקאים יסכימו להארכת החוזה. אינני מכיר את האפשרות הזו - אך הנושא הוא בין משרד הקליטה לממשלת ארה"ב. למשרד הועבר בשבוע שעבר מסר מאד ברור מממשלת ארה"ב: הם מצפים שהמבנה יפונה במועד".

אחראי רווחה באגף התקציבים באוצר, אייל מדן, הבהיר כי טרם הגיעה למשרד דרישה לתקציב-ייעודי למבנה או דיור חילופי, כיוון שהנושא עדיין במו"מ, ואילו נציגי הדיירים ביקשו כי אם ייאלצו לעבור לדיור חילופי בירושלים, יישארו סמוכים איש לרעהו כדי לא לאבד את הלכידות החברתית והקהילתית.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה