אור ירוק: מעל 80 הרוגים בתאונות דרכים במעורבות אוטובוסים ומשאיות בשנת 2023



בירושלים במהלך שנת 2023, אחת מהן קטלנית (לפחות הרוג אחד בתאונה) ו-48 תאונות קשות. 1,235 תאונות דרכים במעורבות רכב כבד אירעו במהלך העשור האחרון (2023-2014) בעיר, 38 מהן היו תאונות קטלניות שבהן נהרג לפחות אדם אחד ו-388 תאונות דרכים קשות

צילום: דוברות מד״א

ביום חמישי,  בחודש ספטמבר האחרון, נהרג נער בן 17 בתאונת דרכים בין כלי רכב פרטי לאוטובוס בכביש 367 בין כפר עציון לגבעות בגוש עציון. מספר ימים לפני כן, ב-18 באוגוסט, נהרגהאביבה טגייה, תושבת מעלה אדומים בת 43 מפגיעת משאית בכביש 6, סמוך למחלף נחשונים. בתאונה נפצעו באורח קל ארבעה מילדיה.

81 תאונות דרכים קטלניות במעורבות כלי רכב כבדים מעל 3.5 טון (אוטובוסים ומשאיות) אירעו במהלך שנת 2023, כך על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. תאונת דרכים קטלנית היא תאונה שבה נהרג לפחות אדם אחד (ישנן תאונות עם מספר הרוגים אך עדיין מדובר בתאונה קטלנית אחת).

מהנתונים עולה עוד כי 1,138 תאונות דרכים במעורבות כי רכב כבדים התרחשו בשנת 2023, כאשר 392 מהן היו תאונות קשות (הנתון הגבוה ביותר בעשור האחרון). ניתוח נתוני העשור האחרון (2023-2014) חושפים כי 12,965 תאונות דרכים במעורבות רכב כבד אירעו בישראל, 887 מהן היו תאונות קטלניות. המשמעות היא שלפחות 887 בני אדם קיפחו את חייהם באותן תאונות דרכים.

בירושלים אירעו הכי הרבה תאונות בתל אביב-יפו הקטלנית ביותר

663 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים אירעו בערים ובישובים במהלך שנת 2023, מתוכן 33 תאונות דרכים היו קטלניות (לפחות הרוג אחד) ו-236 תאונות היו קשות.

 143 תאונות דרכים במעורבות רכב כבד (משאיות ואוטובוסים) אירעו בירושלים במהלך שנת 2023, אחת מהן קטלנית (לפחות הרוג אחד בתאונה) ו-48 תאונות קשות. 1,235 תאונות דרכים במעורבות רכב כבד אירעו במהלך העשור האחרון (2023-2014) בעיר, 38 מהן היו תאונות קטלניות שבהן נהרג לפחות אדם אחד ו-388 תאונות דרכים קשות.

 83 תאונות דרכים במעורבות רכב כבד (משאיות ואוטובוסים) אירעו בתל אביב-יפו במהלך שנת 2023, חמש מהן קטלנית (לפחות הרוג אחד בכל תאונה) ו-30 תאונות קשות. 1,245 תאונות דרכים במעורבות רכב כבד אירעו במהלך העשור האחרון (2023-2014) בעיר, 48 מהן היו תאונות קטלניות שבהן נהרג לפחות אדם אחד ו-327 תאונות דרכים קשות.

עו״ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כמאה בני אדם נהרגים בכל שנה בממוצע בתאונות עם כלי רכב כבדים. המסה הכבדה בשילוב מהירות הנסיעה, מגבירים את הסיכון לתאונה ומחמירים את תוצאותיה. תחום הרכב הכבד בישראל הוזנח בשנים האחרונות וסובל ממחסור גדול בנהגים. משאיות ואוטובוסים רבים נוסעים עם ליקויי בטיחות והנהגים עובדים שעות רבות תחת עייפות רבה ולעתים הרבה מעבר למותר בחוק. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים גוררים רגליים במשך שנים רבות ולא מאשרים את הכנסת הטכוגרף הדיגיטאלי-אותו מכשיר פשוט אשר ימנע נהיגה מעבר לשעות המותרות בחוק כמו גם נסיעה במהירות גבוהה. הטכוגרף הדיגיטאלי מוטמע כבר מזמן במדינות מתקדמות רבות בעולם וישראל מפגרת מאחור ומתירה שימוש רק במכשיר אנלוגי מיושן. הגיע הזמן לסגור את הפער ממדינות אירופה, לאשר את השימוש בטכוגרף הדיגיטאלי ולהציל חיי אדם".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה