קרון הרכבת ההיסטורי מימי המנדט חזר למקומו המקורי
07.01.13 / 19:32
הקרון ששוקל 35 טון, גובהו כ- 4 מטר, כ- 20 מטר באורך ומכיל 112 מקומות ישיבה על ספסלי עץ צפופים, לווה בנסיעתו הסיטורית בחזרתו לירושלים- למתחם התחנה

מרבית הקרונות מדגם זה שרדו אחרי קום המדינה ושירתו את רכבת ישראל עד לשנות ה-60, אם כי קרון מס' 322 הוסב באמצע שנות ה-50 (ככל הנראה אחרי מבצע סיני) למוצב שליטה קדמי של הרכבת עם תחנת קשר אלחוט שהשתמשה באנטנה מתקפלת ענקית שהורכבה על גגו. לאחר שסיים תפקיד זה, הוסב הקרון לקרון מגורים בשטח לצוות פינוי שימוטים (תאונות) של רכבת ישראל ולאחר הוצאתו הסופית מהשירות שימש כמשרדים במספר אתרים של הרכבת, עד שצורף לאוסף הציוד הנייד (קטרים וקרונות) הלאומי של מוזיאון הרכבת, ונשלח לשימור בירושלים.
צילום:דודי סעד