השליחים בכבישים: רוב הציבור טוענים כי חשים סכנה בטיחותית כאשר רואים שליח בקרבתם



עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "השליחים בכבישים הפכו למטרד. הדרך להפחית את הסכנה שלהם להיפגע בתאונת דרכים ולחזק את תחושת הבטחון של הציבור היא לקיחת אחריות מצד החברות שמרוויחות כסף רב מהשליחויות"

צילום: אור ירוק

רוב הציבור, (66%) טוענים כי הם חשים סכנה בטיחותית כאשר הם נוהגים או הולכים ברגל ורואים שליח בקרבתם, כך עולה מסקר חדש של עמותת אור ירוק שנערך על ידי מכון המחקר "מאגר מוחות" (נובמבר 2024). עוד עולה מהסקר כי 49% מהנשאלים טענו כי ראו תאונה או מקרה של כמעט תאונה בשנה האחרונה.

מהסקר עולה תמונה מדאיגה אודות אופן נהיגת השליחים והיעדר הציות לחוקי התנועה הבסיסיים. במקביל, הציבור מפנה את האחריות לחברות השליחויות ודורש מהמדינה להגביר את האכיפה והפיקוח על אופן נהיגת השליחים. עוד עולה

90% מהנשאלים השיבו כי ראו לפחות פעם אחת בשנה האחרונה שליח בכביש.

ירושלים והסביבה: 75% מדרגים את אופן נהיגת השליחים כלא בטוחה

47% מתושבי ירושלים והסביבה נתקלו בשנה האחרונה בתאונה או אירוע של כמעט תאונה במעורבות שליח. 58% מהתושבים בירושלים והסביבה חשים סכנה בטיחותית לעצמם או לסובבים אותם בעת הליכה בקרבת שליח. 82% מתושבי ירושלים והסבבה מאמינים כי חברות השליחויות צריכות לדאוג להכשרת השליחים לנהיגה בטוחה. 89% מתושבי ירושלים והסביבה טוענים כי חברות השליחויות צריכות להיות אחראיות על בטיחות הכלים בהם משתמשים הרוכבים. 69% מאמינים כי המדינה צריכה לפקח באופן הדוק יותר על אופן נהיגת השליחים

כאשר נשאלו באיזו תדירות ראו שליחים מבצעים את הפעולות הבאות:

  • 69% טענו כי ראו שליח עוקף בצורה מסוכנת בתדירות גבוהה וגבוהה מאוד.
  • 55% טענו כי ראו שליח  נוהג במהירות מופרזת/ שאינה מתאימה לתנאי הדרךבתדירות גבוהה וגבוהה מאוד.
  • 56% טענו כי ראו שליח רוכב באופן פראיבתדירות גבוהה וגבוהה מאוד.
  • 52% טענו כי ראו שליח מבצע עבירות תנועה בתדירות גבוהה וגבוהה מאוד.
  • 22% טענו כי ראו שליח עובר באור אדוםבתדירות גבוהה וגבוהה מאוד.
  • 39% טענו כי ראו שליח רוכב על המדרכהבתדירות גבוהה וגבוהה מאוד.

 

רוב מוחלט מהמשיבים סבורים שחברות השליחויות צריכות לדאוג להכשרת השליחים ולדאוג לבטיחות הכלים

עוד עולה מהסקר כי רוב מוחלט מהמשיבים (87%) סבורים שחברות השליחויות צריכות לדאוג להכשרת השליחים לנהיגה בטוחה.

בנוסף, רוב מוחלט מהמשיבים (88%) סבורים גם שחברות השליחויות צריכות להיות אחראיות עלבטיחות כלי הרכב של השליחים.

רוב גדול מהמשיבים (75%) סבורים שהמדינה צריכה לפקח באופן הדוק יותר על אופן נהיגת השליחים.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "השליחים בכבישים הפכו למטרד. מהסקר עולה כי רוב הציבור חושש מהם וראה אותם מבצעים עבירות תנועה חמורות. שליחים תמיד ימהרו גם אם זה מסכן את החיים שלהם ושלנו. הדרך להפחית את הסכנה שלהם להיפגע בתאונת דרכים ולחזק את תחושת הבטחון של הציבור היא לקיחת אחריות מצד החברות שמרוויחות כסף רב מהשליחויות. עליהן לבצע הדרכות ולוודא כי שליחים שהצטברו נגדם תלונות רבות, לא יעלו יותר על הכביש. במקביל, המשטרה חייבת להגביר את האכיפה כנגד שליחים כדי ליצור אווירה הרתעתית שתמנע עבירות תנועה מסכנות חיים. אי אפשר להמשיך במצב כפי שהוא היום כי זה עולה בחיי אדם ופוגע בביטחון של כולנו".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה