שינויים בהסדרי התנועה לקראת המחאה הערב בירושלים



היערכות משטרת ישראל לקראת מחאה הערב בירושלים, שינויים בהסדרי התנועה והנחיות לציבור המוחים והנהגים

צילום: דוברות המשטרה

משטרת ישראל השלימה את היערכותה לקראת מחאה שצפויה להתקיים הערב (7.4) בסמוך לכנסת בירושלים. מאות שוטרים ולוחמי מג״ב יפעלו לשמור על הביטחון, הסדר הציבורי והחוק, וכן להכווין את התנועה באזור.

מטרת הפעילות המשטרתית הינה לאפשר את חופש המחאה והביטוי כחוק, לשמור על שלומם ובטחונם של המוחים, למנוע אלימות וונדליזם ולשמור על הסדר הציבורי, הכל תוך איזון מתבקש בין חופש הביטוי והמחאה לחופש התנועה, וצמצום הפגיעה בשגרת החיים התקינה בירושלים ככל שניתן.
בהתאם, המחאה שתואמה עם המשטרה בסמוך לכנסת, תתאפשר באזור שבו הותר להפגין ובמתווה שסוכם.

שינויים בהסדרי התנועה:
בעקבות המחאה, צפויים להיחסם היום לתנועת כלי רכב החל משעות אחר הצהריים ועד לשעות הלילה הרחובות: קפלן, זוסמן, עזה.

כמו כן, ייתכנו חסימות נוספות ברחובות נוספים המובילים למקטעים אלו, ויתכנו שיבושים/עומסי תנועה באזור מרכז העיר ירושלים.

הנחיות לציבור המוחים: 
-חל איסור מוחלט לקיים מחאות בשטח חסינות הכנסת. מחאה תתאפשר במתחם ההפגנות הייעודי שהוקצה לשם כך ושבו התקיימו מחאות רבות בעבר.

-בהתאם לפסיקת בימ״ש והוראות הדין: לא תתאפשר מחאה בסמוך לבתיהם הפרטיים של נבחרי ציבור. המחאה תתאפשר רק במרחק המותר ובמקום שהוקצה לכך בלבד.

-חל איסור על הבערת אש (מדורות, לפידים וכיו״ב) במהלך המחאה או שימוש באמצעים פירוטכניים כלשהם. מעשה זה עלול להיות מסוכן הן למפגינים, והן לשוטרים ולסביבה.

-לא תתאפשר חסימת צירים ראשיים שלא תואמה עם המשטרה וכל ניסיון לפגיעה קשה בשגרת החיים בירושלים ובחופש התנועה של עשרות אלפי נהגים. המחאה תתאפשר במקום שהוגדר לכך.

-יש להישמע להוראות השוטרים בשטח ולהימנע מכל גילוי אלימות וונדליזם. מעשים פסולים ופליליים מעין אלו יטופלו באפס סובלנות.

-חל איסור על הטסת רחפנים באזור, ללא תיאום ואישור מראש של המשטרה.

הנחיות לציבור הנהגים ומשתמשי הדרך:
-בעקבות עומסי התנועה הצפויים, מומלץ להימנע מנסיעה באזור הכנסת בשעות הערב. מומלץ להסתייע ביישומוני הניווט ו/או בשירות התחבורה הציבורית אל העיר ירושלים ובתוכה.

-ציבור הנהגים מתבקש לנהוג בזהירות ובסובלנות. יש להישמע להוראות השוטרים שיפעלו להכווין את התנועה, זאת בהתאם למהלך ההפגנה והתהלוכה.

״המשטרה רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית לצד הצורך המתבקש לשמירת החוק והסדר. גם בימים אלו, שבהם שוטרי מחוז ירושלים בסיוע כוחות תגבור משטרתיים מתוחים עד הקצה במסגרת מערכי חודש הרמדאן, המשטרה תפעל לאפשר את חופש הביטוי והמחאה כחוק ובהתאם למתווה שאושר. מנגד, לא נאפשר התפרעויות והפרת הסדר הציבורי בניגוד לחוק, וכל פגיעה בגוף, ברכוש או בסמלי שילטון״, נמסר מהמשטרה. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה