הותר לפרסום: השב"כ עצר לפני כשבועיים חולית אנשי חמאס בדרכה לפיגוע התאבדות בשכונת פסגת זאב

$(function(){setImageBanner('df304f98-efb5-45a2-b64b-9fb6b9c2730c','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,42911,'Image','');})

הערב (ד') הותר לפרסום כי שירות הביטחון הכללי עצר חולית אנשי חמאס בשעה שהיו בדרכם לבצע פיגוע התאבדות גדול בשכונת פסגת זאב לפני כשבועיים. בנוסף, נעצרה החוליה האחראית להנחת המטען בסמוך לבנייני האומה בחודש מארס האחרון

בשעה זו הותר לפרסום כי שירות הביטחון הכללי עצר לא פחות מ-13 חוליות טרור, ביניהן  את החוליה האחראית להנחת המטען בקיוסק סמוך לבנייני האומה בחודש מארס האחרון. בפיגוע נהרגה תיירת בריטית ועשרות רבות נפצעו.

 
כמו כן פורסם כי אחת החוליות החוליה נעצרה בדרכה לבצע פיגוע התאבדות בשכונת פסגת זאב לפני כשבועיים. כזכור לרבים מתושבי העיר, ב-21 לאוגוסט פורסמה בכלי התקשורת "התרעה חמה וספציפית" על כוונת ארגוני הטרור להוציא לפועל פיגוע בתחומי ירושלים. בעקבות כך, הורגשה פעילות מוגברת של כוחות ביטחון והוקמו מחסומים רבים אשר גרמו לעומסי תנועה כבדים במספר אזורים בעיר. בנוסף, קניון פסגת זאב נסגר ופונה ממבקריו.
כעת נודע כי בעקבות המידע המודיעיני הממוקד שהיה בידי כוחות הביטחון, התנהל מצוד דרמטי באותן שעות אחר חוליית המפגעים, אשר  נתפסה למרבה המזל טרם שהצליחה להוציא לפועל את הפיגוע.
 
 מחקירת החוליה התברר כי אחד המחבלים, סעיד קווסמה בן 20 מחברון, היה אמור לשאת עמו מטען נפץ גדול ולפוצץ עצמו בטרמפיאדה בפסגת זאב. מטען החבלה הורכב ממטף כיבוי שמולא בחומר נפץ במשקל של שלושה ק"ג, אליו הודבקו כדוריות רסס מברזל.
בעקבות ההתרעה, נעצר קווסמה בתחומי הר הבית, בעודו ממתין לקבלת המטען.


הניח את המטען והלך לעבודה כרגיל
 
כמו כן עלה מהחקירה כי החוליה, אשר מנתה 3 מחבלים, הייתה אחראית לפיגוע בסמוך לבנייני האומה בחודש מארס השנה וכי המחבל שהניח את המטען בסמוך לבנייני האומה הוא אצחאק ערפה, בן 23 מראס אל-עמוד מירושלים, בעל תעודת זהות כחולה.
ערפה הניח את המטען וצעד למקום עבודתו בגן האירועים שבו הוא עבד, ושמע את הפיצוץ כאשר נכנס אל מקום עבודתו תוך שהוא מתנהג כרגיל. עוד התברר בחקירה, כי ערפה תכנן לחטוף חייל בעזרת פעילים נוספים ואף החביא בביתו את המטען המיועד לפיצוץ בשכונת פסגת זאב.
 
 
 
 
 
 
 
צילום: פלאש 90.
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה