3 חודשי עבודות שירות הוטלו על אדם שדרס את המחבל שדקר את אישתו



בית המשפט המחוזי בעיר גזר 3 חודשי עבודות שירות על דוד מזרחי (57), שדרס את המחבל שניסה לרצוח את אשתו, בתחנת הדלק בכניסה לקרית ארבע בנובמבר 2009. בית המשפט התחשב בנסיבות חייו של מזרחי ששכל שניים מילדיו בעבר, והרשיע אותו במסגרת
הסדר טיעון בעבירה של חבלה חמורה בגינה יישלח לעבודות שירות ולא ירצה מאסר בפועל. צפו בוידיאו המתעד את רגעי הדריסה (אזהרה: תמונות קשות לצפייה)

 ב-26 לנובמבר 2009, הגיע מחבל פלסטיני בשם "ואסים מסוודה" לתחנת הדלק בכניסה ליישוב בקרית ארבע כשהוא חמוש בסכין ובגרזן במטרה לרצוח ישראלים, ונכנס לחנות "Yellow", אותה מנהלים בני הזוג דוד ותמר מזרחי. באותה שעה, שהתה תמר  לבדה בתינה, בעוד דוד היה בביתו.

 המחבל נכנס ודקר את תמר בצווארה, לאחר מכן הכה עם הגרזן אדם נוסף בשם משה סלפתי בעורפו, ונעצר רק לאחר שמאבטח התחנה ירה לעברו, ומספר חיילים שהיו בקרבת מקום הגיעו וירו ברגליו, לאחר שניסה לדקור גם אותם עם הסכין.
 
תמר התקשרה לבעלה ואמרה לו "דוקרים אותי, דוקרים אותי", והוא מיהר להגיע למקום האירוע. משלא הצליח לתר את אישתו, סבר כי היא נפצעה באורח קשה, ונקלע לסערת רגשות, במהלכה חשב כי אחד הפצוע השני (משהסלפתי, י.ח) הוא המחבל, וחבט בפניו. לאחר שהבין כי טעה, איתר מזרחי את המחבל כשהוא מכותר על ידי מספר חיילים, נכנס לריכבו מסוג "מרצדס", ודרס את המחבל שוב ושוב, עד שנעצר על ידי האנשים במקום.

צוות מד"א שהגיע למקום, טיפל במחבל ופינה אותו אל בית החולים במצב קשה אך יציב.

חוות דעת קבעה כי הנאשם היה אחראי למעשיו בעת האירוע, אולם ציינה את נסיבות חייו וחי משפחתו הקשות, כאלה אשר ליוו אותו בחייו. בתו של הנאשם נפטרה בשנת 2006 מפליטת כדור, ובנו השני נהרג בגיל 17 בתאונת דרכים בשנת 2008. ךבני הזוג ילדה נוספת. כיום, מצוי מזרחי במצב של "פוסט - טראומה", אינו מתפקד, ונעזר בטיפול פסיכיאטרי.

הרכב השופטים בבית המשפט המחוזי: השופטים צבי סגל, משה דרורי ובן ציון גרינברגר, החליטו לקבל את עסקת הטיעון במסגרתה הודה הנאשם בגרימת חבלה חמורה, ובחרו להטיל על הנאשם 3 חודשי עבודות שירות.

בהחלטתם, ציינו השופטים כי הם מתחשבים בנסיבות חייו הקשות של הנאשם ואישתו, ואף ציינו כי הם מזדהים עם אמירתו של סניגורו של מזרחי, כי "הנאשם הוא איוב המודרני.. בעקבות האירוע הנאשם חי-מת, מהלך בתוכנו אך אין בו נשמה..", ולכן החליטו שלא להטיל עליו מאסר בפועל.

 להלן סרטון וידיאו מתוך "חדשות ערוץ 2", המתאר את הרגעים של דריסתו של המחבל על ידי דוד מזרחי - אזהרה - התמונות אינן קלות לצפיה:

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה