"המתת חסד" או "רצח מתוך רחמים"?



לכבוד יום הולדתה ה-63 של הכנסת שחל היום (רביעי), התארחו במשכן הכנסת תלמידי תיכון "הרטמן" מירושלים ותלמידי תיכון "ליאו-בק" מחיפה שהשתתפו דיון מיוחד אשר עסק בנושא של "מיסוד חוקי של המתות חסד"

האם חייו של אדם הם רכושו או שמא פיקדון בידיו? האם יש להפסיק סבלו של חולה או שמא עלינו להציל כל נפש אדם ויהי מה?

האם יש משמעות להיותנו מדינה יהודית, כאשר היהדות אוסרת המתה אקטיבית ומתירה בתנאים מסוימים המתה פאסיבית?

אלו הן רק חלק מהשאלות שעלו ביום רביעי בבוקר בדיון בנושא "מיסוד חוקי של המתות חסד" במסגרת פרויקט "הייד פארק" שהתקיים בכנסת לכבוד טו' בשבט, ובו נטלו חלק תלמידים מתיכון "הרטמן" בירושלים, לצד תלמידים מתיכון "ליאו-בק" מחיפה. את הדיון הנחה חבר הכנסת עתניאל שנלר (קדימה), אשר חוקק את "חוק קביעת המוות המוחי".

במהלך הדיון, כל בית ספר שלח צמד נציגים אשר הציגו את עמדתם בנושא הדיון, ובתום סבב התגובות, חבר הכנסת סיכם את הדיון ו"הכריז" על הצבעתו של קהל הצופים בסוגיה – "בעד" או "נגד". אל הדיון הצטרף יושב ראש הכנסת ראובן (רובי) ריבלין, אשר ברך את התלמידים על שהגיעו לבקר בכנסת וציין לשבח את מעורבותם בנושאים המעסיקים את החברה הישראלית בכללותה.

לסיכום הדיון אמר ח"כ שנלר לתלמידים כי "חכמת המחוקק במדינה יהודית היא למצוא את האיזון בין דמוקרטיה להלכה, כמו גם את האיזון בין אינטרסים ובין השקפות. חקיקה "כוחנית" המכופפת יד – אינה ראויה, ואילו חקיקה המושיטה יד לדעה האחרת – מייצרת את השלם של החברה הישראלית, על שלל גווניה ודעותיה". 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה