האם התנהגות פקחי הרכבת הקלה בירושלים עומדת במבחן המשפט?



תנועת התעוררות תחקור את נושא התעמרות פקחי סיטיפס בתושבי ירושלים. התעוררות תבדוק האם ניתן לבחון את כל ההתנהלות של פקחי הרכבת הקלה מבחינה משפטית

תלונות רבות הגיעו לתנועת התעוררות מנוסעים ברכבת הקלה. הנוסעים טוענים שהם שילמו את מחיר הכרטיס המלא ובכל זאת קיבלו יחס בוטה ומזלזל מצד פקחי חברת סיטיפס, לרבות מתן קנסות לא מוצדקים, לקיחת תעודת זהות, הורדה מהרכבת ועוד. התלונות הגיעו הן מקשישים, הן מצעירים, הן ממשפחות צעירות ואפילו מתיירים.
בנוסף, הוגשו בסיוע תנועת התעוררות, 30 תלונות לבית הדין לתביעות קטנות והתובעים ממתינים לקביעת מועד לדיון בנושא.

לאור התנהלות סיטיפס ולאור חשיבות הנושא, החליטה תנועת התעוררות כשירות לציבור לבקש מהיועץ המשפטי שלה, עו"ד יוסי חביליו, לערוך בדיקה יסודית של הנושא, ולתת חוות דעת משפטית מקיפה בכל הסוגיות הרלבנטיות לרבות העיגון החוקי של סמכויות הפקחים להטיל קנסות, לקחת תעודות זהות ולרבות בדיקות הסבירות והמידתיות של התנהלות הפקחים. הבדיקה תכלול, את נושא האפשרות לתביעה ייצוגית וכן בדיקה השוואתית למקובל בחו"ל בכלי תחבורה דומים.

מירב כהן חברת מועצת העיר מסיעת התעוררות בירושלים אומרת כי: זה לא יאומן שלמרות כל הטלפונים שלנו, המכתבים, הדיונים במועצת העיר, התביעות והמחאות הציבוריות חברת סיטיפס ממשיכה בשלה ומחלקת קנסות כאילו אין מחר וללא שיקול דעת סביר. כנראה שנאלץ להעמיק את הטיפול המשפטי שלנו בסוגייה ובנוסף ל-30 התביעות שהגשנו בשמם של נוסעים לבית הדין לתביעות קטנות, נשקול מהלכים משפטיים נוספים כנגד החברה, עד שתבוא הבעיה על פתרונה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה