עיריית ירושלים מקיימת היום קורס ראשון מסוגו: אתיקה בתכנון בנייה



קורס אתיקה בתכנון ובנייה, ביוזמתו של ברקת נועד לנבחרי ציבור ומנהליםהבמטרה לתת כלים להתמודדות עם סוגיות אתיות, חברתיות וכלכליות בתהליכי התכנון והבניה

לאור שינויים חוקיים וחברתיים המתרחשים לאחרונה, ובעקבות שיח מקצועי וציבורי בנושא אתיקה בתכנון ובנייה, מעוניינת עיריית ירושלים להרחיב את עולם המושגים הרלוונטי של נבחרי הציבור והמנהלים העוסקים בתחום תכנון ובניה. כדי לתת "ארגז כלים" איכותי יזם ראש-העיר ירושלים, ניר ברקת בשיתוף "המרכז לאתיקה בירושלים", קורס בניהולו האקדמי של אדריכל פרופ' שמאי אסיף, אשר יבחן סוגיות אתיות, חברתיות וכלכליות בתהליכי תכנון הבנייה בעירייה.

מדובר בקורס ראשון מסוגו שיעסוק בהיבטים הרגישים ביותר של תכנון בנייה בעיר גדולה ומורכבת כמו ירושלים. הקורס ינוהל מבחינה אקדמאית על-ידי פרופסור שמאי אסיף, לשעבר ראש מינהל התכנון במשרד הפנים. הקורס יכלול ארבעה מפגשים בני 3 שעות כל אחד והמפגש הראשון שיתקיים היום (ב'), ייערך במרכז לאתיקה (משכנות שאננים) בהשתתפותו של סגן ראש-העיר ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובניה, קובי כחלון.

הקורס מיועד לנבחרי הציבור ולקבוצה מצומצמת של מנהלים המתמודדים כל העת עם המורכבות שמציב תכנון הבנייה בעיר.  יעסוק בדילמות המרכזיות איתן הם מתמודדים: הקשר בין פוליטיקה לאתיקה בתכנון בנייה, מקומה של האתיקה המקצועית בהליכי התכנון, יחסי הגומלין בין הוועדה המקומית לבין הוועדה המחוזית, קבלת החלטות המבוססת על מקצועיות, שקיפות ואתיקה, הממשק בין הדרג הנבחר לדרג המקצועי וחיזוק הדרג המקצועי.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה