ביקורת המדינה על התחבורה הציבורית בעיר



בעקבות התלונות הרבות של תושבי ירושלים על תקלות ברכבת הקלה והרעת מצב התחבורה הציבורית, יקיים הערב (שני) יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ אורי אריאל סיור בעיר

ח"כ אורי אריאל יחל את הסיור מהתחנה הראשונה בהר הרצל, יחד עם חברת מועצת העיר, יעל ענתבי ונציגי תושבים שיסקרו בפניו את הבעיות הרבות.

ח"כ אריאל מקיים את הסיור, כהכנה לקראת דיון אותו הוא מתכוון לזמן בקרוב בוועדה לביקורת המדינה על מנת לבחון את הכשלים והתקלות הרבות שמתגלים בהפעלת הרכבת הקלה.

תלונות רבות הגיעו לידי ח"כ אריאל, לפניכם מקבץ מתוכן:

  1. לרוב הנוסעים לוקח יותר זמן להגיע ליעד מאשר בעבר.   הנוסעים נאלצים לעבור מאוטובוס לרכבת ולפעמים לאוטובוס נוסף כדי להגיע ליעד – עם כל המשתמע מכך, לעומת נסיעה באוטובוס אחד בכעבר.
  2. תכנון הרמזורים בצמתים לטובת הרכבת גרם לעומסי תנועה לבעלי הרכב הפרטי, כאשר בעומסי תנועה אלה נתקעים גם אוטובוסים.
  3. סנכרון לקוי בין הרכבת לאוטובוסים המזינים-בכל תקלה ברכבת, עיכוב, תאונה, חפץ חשוד הרכבת מושבתת לזמן מסויים.
  4. בחוזה בין המדינה לסטיטיפס, נקבע סף של מספר משתמשים צפוי ברכבת של 140 אלף נוסעים ליום. אם יהיו פחות נוסעים, המדינה התחייבה לשלם לזכיינית 62% ממחיר הנסיעה עד להשלמת הצפי. כלומר , אם היום לאחר שהרכבת פועלת כסדרה נוסעים בה בערך 70 אלף נוסעים ליום,  המדינה אמורה להשלים 62% מהמחיר עבור 70 אלף נוספים להשלמה עד הצפי שבהסכם שהוא 140 אלף, המשמעות היא 80 מליון שקל לשנה או 2.5 מיליארד לכל תקופת ההסכם.
  5. בחוזה בין המדינה לסיטיפס מתחייבת המדינה לבטל כל קווי אוטובוס מתחרים על תוואי הרכבת. כך שהנוסעים שבויים של הרכבת
  6. עלות ההקמה התנפחה במיליארדים מהתכנון המקורי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה