קייטנה מסובסדת



עיריית ירושלים תפעיל בחודשי הקיץ קייטנה מוזלת, שתעודד בני נוער להצטרף לתנועות הנוער בעיר

מחלקת הנוער בעיריית ירושלים תפעיל  ביולי-אוגוסט פרויקט חדש של קייטנות קיץ תחת הכותרת "קייטנה בתנועה". הקייטנה מציעה חלופה מוזלת בעלות של 350 שקל בלבד. הקייטנה תציע פעילויות בעלות תכנים ערכיים, כדי לעודד הצטרפות בעתיד של הצעירים לאחת מתנועות הנוער הפועלות בעיר. הפרויקט מספק מסגרת חינוכית לתלמידי כיתות א'-ד' והוא מהווה אלטרנטיבה לקייטנות המסורתיות הקיימות כיום.  

מדובר בתכנית פיילוט, שתצא לפועל לראשונה השנה ותפעל בשלושה מחזורים. הפרויקט יפעל בשכונות: גילה, פסגת זאב, קריית יובל, נחלאות ותלפיות-מזרח. ההתרחבות לשכונות נוספות בעיר, תהיה בהתאם למידת ההצלחה. הקייטנות ינוהלו בשיתוף פעולה של "מטה הקייטנות של עיריית ירושלים" ו"מועצת תנועות הנוער בעיר. כל התנועות הפועלות בעיר הוזמנו לקחת חלק בפרויקט. 

הפרויקט הינו פרי יוזמה של מחזיקת תיק הנוער במועצת העיר, מירב כהן והוא מקודם על ידי מנהל אגף תרבות ופנאי בעירייה בראשותו של יוסי שרעבי, שציין כי "המהלך הינו חלק מתכנית רב שנתית להגדלת כמות החניכים בתנועות הנוער והוא נותן מענה להורים שמחפשים מסגרות חברתיות ערכיות עבור ילדיהם".

הקייטנות יפעלו ברוח תנועות הנוער, יחשפו את החניכים לערכי יסוד בחברה כגון ערבות הדדית, אהבת הארץ והגנת הסביבה, כל זאת במטרה לייצר זיקה בין הנערים לתנועות וכך להגדיל את  הסיכויים להצטרפותם בעתיד. המדריכים בקייטנות יהיו מדריכים מתנועות הנוער עצמן ופעילותם תפוקח על ידי מטה הקייטנות של עיריית ירושלים.

אחד המרכיבים הייחודיים והחשובים של הפרויקט הוא מחירה המסובסד של הקייטנה, שיעמוד על 350 שקל בלבד לשבועיים של פעילות מבוקר עד צהריים (08:00-13:00). מדובר בהוזלה משמעותית מאד שכן  בירושלים מחיר ממוצע של קייטנה בסדר גודל דומה עומד על למעלה מ-1,000 שקל. על פי סקר שנעשה ברשות בשנת 2011 והשווה בין מחירים של 8 קייטנות, נראה כי מחיר כולל ממוצע לקייטנה בת 12.5 ימים עם 5 שעות פעילות ביום הינו 1531 שקל.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה