מעכשיו כל אחד יוכל לראות את הנתונים שמוצגים ב"עץ הערכים" של בתי הספר



רוצה לדעת מה אחוז הגיוס בבתי הספר בעיר? מה חושבים ההורים והתלמידים על האווירה בבית הספר? כמה מתנדבים בבית הספר? כמה חברים בתנועות נוער? מה אחוז ההצלחה בבגרויות? מעכשיו יוכל כל הורה, מורה ותלמיד לראות את הנתונים שמוצגים ב"עץ הערכים" של בתי הספר בצורה פשוטה ושקופה

ירושלים היא העיר הראשונה שמציגה את נתוני בתי הספר במודל ייחודי, פתוח ושקוף, ראשון מסוגו בארץ. מעכשיו יוכל כל הורה, מורה ותלמיד לראות את הנתונים שמוצגים ב"עץ הערכים" של בתי הספר בצורה פשוטה ושקופה, לקבל הסברים על המדדים השונים ואפילו לראות את תגובת המנהל בהתייחס למדד מסוים אצלו בבית הספר (במידה והזין אותו).

אם בעבר התמקדה המערכת החינוכית במדד הזכאות לבגרות כסימן יחיד להצלחתו של בית הספר, "עץ הערכים" שמציגה עיריית ירושלים, מספק תמונה מקיפה וכוללת על פעילות בית הספר בשלושה תחומים: חברתי-ערכי, סביבה פדגוגית והישגים עם כ-30 מדדים דוגמת: אחוז גיוס לצה"ל, אחוז השתתפות בתנועות נוער, סקר הורים ותלמידים על האווירה הבית ספרית, אחוז השתתפות במחויבות אישית, אחוז ההצלחה בבגרויות ועוד.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת הסביר על "עץ הערכים" שפיתח ואמר כי "בשיח החינוכי נוטים להתייחס רק לציונים ושוכחים מטרות כגון חינוך לערכים, מעורבות בקהילה, גיוס לצה"ל, השתתפות בתנועות נוער, עמדות ההורים והתלמידים והאקלים הלימודי בבית הספר. יצרנו בעירייה מודל ראשון מסוגו בארץ שמייצר לכל בית ספר בעיר "עץ ערכים" עם קרוב ל-30 מדדים חברתיים, ערכיים וחינוכיים שיחד עם הציונים נותנים גם למנהל וגם לעירייה תמונת מצב על בית הספר ביחס לעצמו, לדומים לו ולכל בתי הספר בעיר. זהו כלי ניהולי שיוצר שפה משותפת לכל המנהלים ומאפשר לעירייה גם לאתר מצוינות ולשכפל אותה וגם לראות נקודות כשל ואתגרים אותם יש לשפר בכל בית ספר. מעתה כל הנתונים מפורסמים בשקיפות מלאה ופתוחים עבור כלל הציבור – הורים, מורים ותלמידים.המודל עובד ומצליח להביא לשיפור משמעותי בבתי הספר במדדים השונים ואני שמח שמציון יוצאת תורה חינוכית חשובה. נשמח לסייע לכל עיר בארץ ליישם את המודל ולהצליח כפי שאנחנו מצליחים בירושלים".

המודל מיושם בהצלחה רבה בשנתיים האחרונות במערכת החינוך העל יסודית בירושלים (50 בתי ספר ממלכתיים וממלכתיים דתיים) והוא ייכנס באופן מדורג לכל המסגרות החינוכיות בעיר, כאשר עיריית ירושלים היא העירייה הראשונה בארץ שמקיימת תהליכי משוב לבתי ספר באופן כולל ורב מערכתי, מעבר לפרסום ציוני בגרות בלבד, כפי שמקובל בערים אחרות. מעבר להיותו של "עץ הערכים" כלי עזר משמעותי עבור המנהלים הוא משמש כלי עבור המערכת העירונית כולה, שכן קיומו ותוצאותיו פותחים בפני העירייה את האפשרות להתאים בין המשאבים השונים הקיימים לצרכים המשתנים של בתי הספר, וכן לזהות נקודות ממשק רוחביות בדרך להתוויית וקידום מדיניות כלל עירונית.

כל אחד מהמדדים נצבע באחד משלושה צבעים (ירוק, צהוב, אדום) על פי דירוגו ביחס לשלושה פרמטרים: ממוצע בית הספר, ממוצע קבוצת בתי ספר דומים והשיפור שנעשה בבית הספר.

צבע ירוק – בשקלול שלושת הפרמטרים מעיד על כך שמצבו של בית הספר במדד הוא טוב

צבע צהוב – בשקלול שלושת הפרמטרים מעיד על כך שמצבו של בית הספר במדד הוא בינוני

צבע אדום – בשקלול שלושת הפרמטרים, מעיד על כך שמצבו של בית הספר במדד טעון שיפור

המדדים מאפשרים כלים למנהלים ניהול טוב ומושכל יותר של בית הספר ומאפשרים לעירייה ולמשרד החינוך לסייע לבתי הספר בהתאם לאתגרים ולייחודיות של כל בית הספר. בנוסף הנתונים שקופים עבור ההורים שמעוניינים לרשום את ילידיהם לבית הספר.

בתוך כך נחשבת העיר ירושלים כחלוצה בארץ במתן אפשרות לכל תלמיד ללמוד בבית הספר שהוא בוחר, כאשר רצונות התלמידים וההורים נמצאים בראש, במקום שיטת המכסות ושיקולי הביורוקרטיה כפי שהיה בעבר.

מעכשיו תוכלו לראות באינטרנט את נתוני בתי הספר: http://myschool.jerusalem.muni.il/

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה