תקיפה רביעית בתוך שבוע: המונים התגודדו סביב חייל חרדי וקראו בקריאות גנאי

$(function(){setImageBanner('6d723343-4d9f-4b80-8aab-00022f5fae16','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,42911,'Image','');})

תקיפה נוספת של חייל חרדי: ברחוב זוננפלד התגודדו כמה צעירים חרדים סביב חייל לבוש מדים וקראו לעברו קריאות, קודם לכן, הותקף חייל חרדי בשכונת בית ישראל בעיר. בתוך כך, חיזק נשיא המדינה את ידיהם של החרדים המתגייסים לצה"ל

כוח משטרה שהוזעק לרחוב זוננפלד על ידי אזרחים, חילץ את החייל החרדי מההתגודדות שנאספה סביהו. במשטרה מציינים כי המגודדים קראו בקריאות גנאי בלבד, ולא תקפו באופן פיזי את החייל.
מוקדם יותר היום,ברחוב שירי שמיים שבשכונת בית ישראל בעיר, תקפו שני חרדים חייל, ככל הנראה, חרדי אשר עבר במקום. כתוצאה מכך התפתחה קטטה. השניים נמלטו. כוחות משטרה שהוזעקו למקום מביאים את החייל להגשת תלונה בתחנה. החייל איננו זקוק לטיפול רפואי.

המשטרה עורכת כעת סריקות במקום לאיתור החשודים. 
 
מדובר במקרה רביעי בתוך שבוע, בו מותקף חייל חרדי. בשבוע שעבר נאלץ חייל חרדי להמלט אל תוך מבנה והזעיק כוחות משטרה, לאחר שביקש לבקר את משפחתו במאה שערים, ונקלע לעימות אלים במחאה על גיוס החרדים לצבא. המפגינים יידו אבנים, לעבר הכוחות וקראו בקריאות גנאי בהם "חרד"ק" , ביטוי המתאר "חרדי קל דעת" המתגייס לשירות צבאי.
בתוך כך, נשיא המדינה שמעון פרס, נפגש בביתו, עם קבוצת חיילים חרדים המשרתים בצה"ל,שחלקם נתקלו בגילויי אלימות בסביבת מגוריהם. בפתח הפגישה ביקש הנשיא לחזק את ידי החיילים החרדים והביע את הערכתו והערכת העם כולו על שירותם ומסירותם למדינה. לדבריו : "בשם כל עם ישראל אני רוצה לומר כי כל העם גאה בכם. כל אחד מכם קיבל החלטה אישית אמיצה בהתגייסותכם לצבא, והיא להיות חרד לגורל עם ישראל באומץ לב. אתם שליחי מצווה- זוהי מצווה להגן על עמינו, אף אחד לא יעשה זאת במקומנו". 
 
צילום:מארק ניימן

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה