100 חברי סגל בסכנת פיטורים מהפקולטה למדעי הרוח



האוניברסיטה העברית הודיעה על פיטוריהם של כ-100 מחברי הסגל בפקולטה למדעי הרוח. מדובר בקיצוץ של 20% מכלל חברי הסגל בפקולטה. ארגון חברי הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטה העברית - מו"ח (מורים וחוקרים)- הגיש צו מניעה לבית הדין לעבודה.2100 חברי הסגל הזוטר באוניברסיטה הודיעו כי המצב יכול לסכן פתיחה סדירה של שנת הלימודים האקדמית הבאה

האוניברסיטה העברית בירושלים
בין חברי הסגל הזוטר נמנים דוקטורנטים, עמיתי הוראה, מסטרנטים, מדריכים, מדריכים מעשיים, מתגברים ומורים מן החוץ. פיטורים אלה מהווים הלכה למעשה הפרה של הוראות ההסכמים הקיבוציים הארציים משנים 2008 ו-2012, הקובעים ביטחון תעסוקתי ומסדירים את תנאי העסקתם של חברי הסגל האקדמי הזוטר.  השלמת המהלך מצד האוניברסיטה עתיד להוביל לקיצוץ של 20% מכלל חברי הסגל בפקולטה למדעי הרוח. כמו
יו"ר ארגון מו"ח, ד"ר אסתר סרוק, אמרה כי "נשיא האוניברסיטה פרופ' בן ששון הכריז מלחמה על מדעי הרוח בפרט ועל הסגל הזוטר בכלל . כולי תקווה כי יבטל את הפיטורים באופן מיידי, ולא ייפגע בנו ובסטודנטים". 

במסגרת הקיצוץ יבוטלו מגוון של קרוב ל-100 קורסים בחוגים השונים בפקולטה כדוגמת ספרות עברית, מחשבת ישראל, תולדות האומנות, מוסיקולוגיה, חינוך והיסטוריה. משמעות המהלך היא פגיעה בסגל האקדמי ובאיכות ההוראה. בנוסף, הצמצום במגוון הקורסים יפגע הן בסטודנטים הלומדים כיום אשר יתקשו לסיים את התואר בשל מגוון דל של קורסי בחירה והן באטרקטיביות הפקולטה בעבור נרשמים חדשים. כל זאת דווקא על רקע עלייה במספר הסטודנטים שנרשמו השנה ללימודים בפקולטה למדעי הרוח בירושלים. 
ארגון חברי הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטה הגיש באמצעות עורך הדין דוד גל ממשרד סטריסובסקי גל ברוך ושות' צו מניעה בבית הדין לעבודה בירושלים במטרה לעצור את המהלך, ו-2100 חבריו הודיעו כי ייאבקו בכל הכלים החוקיים עד אשר יימצא פתרון.
יו"ר ארגון הסגל האקדמי הזוטר - מו"ח - באוניברסיטה העברית ד"ר אסתר סרוק, אמרה כי: "הנהלת האוניברסיטה מנסה לפגוע במדעי הרוח ובתוך כך גם להיפטר מחברי הארגון הוותיקים הזכאים לביטחון תעסוקתי. מדובר בפגיעה באוכלוסיית עובדים מוחלשת הנעשית באופן לא פרופורציונאלי. פרופ' בן ששון החליט לבחור בפתרונות הקלים של פיטורים וצמצום חוגים-במקום להתמודד בצורה אמיתית עם הגירעונות שהוא ואנשיו צריכים להתמודד איתם. החיים באוניברסיטה העברית צפויים להיות סיוט בעבור הסטודנטים משום שהקיצוץ הזה נעשה על גבם! אני מאד מקווה שבן ששון יתעשת ויבטל את הפיטורים באופן מיידי, ולא ייפגע בנו ובסטודנטים".
 
התמונה: דוברות האוניברסיטה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה