סכנת שביתה באוניברסיטה העברית -התפוצץ המו"מ



משבר במו"מ בין חברי הסגל הזוטר בפקולטה למדעי הרוח להנהלת האוניברסיטה העברית; חברי הסגל הזוטר: "לא נפתח את שנת הלימודים ונפנה לגופים המדרגים את האוניברסיטה".

בחודש שעבר הודיעה האוניברסיטה העברית על מהלך פיטורים נרחב של כ-20% מכלל חברי הסגל הזוטר בפקולטה למדעי הרוח ועל ביטול מגוון של קרוב ל-100 קורסים.

לאור זאת, הגיש ארגון חברי הסגל הזוטר, באמצעות עורך הדין דרור גל צו מניעה בבית הדין לעבודה בירושלים כדי  לעצור את המהלך. לפני כשלושה שבועות  נערך דיון ראשון בבית הדין האזורי לעבודה, בראשות השופט אייל אברהמי, אשר קרא לצדדים,לגשת  למו"מ בכדי לדון בצורך האקדמי והתקציבי שבקיצוץ ובכדי לקבוע פרמטרים ברורים ואחידים לקיצוץ ורק לאחריהם לדון בזהות העובדים שעתידים לצמצם או לסיים את העסקתם.

בעקבות הדיון, התקיימו מספר ישיבות מרתוניות עם נציגי הנהלת האוניברסיטה, בהן ניסו להגיע לפשרה ולקריטריונים מוסכמים שיגנו, ולו חלקית, על חברי הסגל המפוטרים. היום (יום ב') הגיע המו"מ לפיצוץ לאחר שהנהלת האוניברסיטה דחתה את כלל ההצעות שהעלו נציגי הסגל הזוטר להקטנת או דחיית הקיצוץ.

הצדדים אף לא הצליחו להגיע להסדר לפיו ימנע פיטורי חלק מהעובדים בתמורה לקיצוץ שכר רוחבי . יו"ר ארגון הסגל האקדמי הזוטר - מו"ח - באוניברסיטה העברית ד"ר אסתר סרוק, אמרה כי:"לאורך כל  המו"מ הנהלת האוניברסיטה התבצרה בעמדתה וניסתה להציג מצג שווא של דיונים מסודרים בכדי לרצות את השופט לקראת החזרת הסוגיה להכרעת בית המשפט. נמאס לנו מהתנהלות הנהלת האוניברסיטה ואנו נאלצים לחזור ולבקש את הגנת בית הדין. חרף קריאותינו להתערבותו, הנשיא, בן-ששון, עומד מנגד בעת שאנו נדרשים לשלם על הטעויות הניהוליות. האוניברסיטה פוגעת בהסדרי הביטחון התעסוקתי שהובטחו לנו ב-2012, אינה מוציאה כתבי מינוי במועד ואף פועלת לפטר עובדים נוספים.נמשיך במאבק למימוש זכויותינו, ובמידת הצורך נשבית את הלימודים בפקולטה למדעי הרוח. כמו כן, נפנה לכל הגופים המדרגים אשר מחלקים אותות לאוניברסיטה העברית וניידע אותם שהאוניברסיטה החליטה להוריד את הגרדום על מדעי הרוח – גאוות האוניברסיטה".

מהאוניברסיטה נמסר בתגובה כי "אסיפת חברי הארגון שכונסה אתמול על ידי ארגון מו"ח דחתה את בקשת ועד הארגון לאשר את המתווה שהוסכם בין הצדדים במהלך ההידברות האינטנסיבית שנערכה בין הצדדים במהלך השבועיים האחרונים. בנסיבות אלה ברור שהארגון הוא אשר נסוג מההסכמות שהושגו, וצר לנו שבמקום לקחת אחריות על כשלון הארגון לקבל גיבוי מחבריו, בוחר הארגון לתקוף את הנהלת האוניברסיטה".

תמונה: באדיבות דוברות האוניברסיטה העברית.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה