מתחברים בדרך לירושלים



אלפי צועדים יצאו הבוקר (ב) לצעדת ענק בדרך לירושלים, הצעדה תימשך יומיים כולל לינה בשטח בהר איתן, מסלולי משפחות, מסלולים למיטיבי לכת ומסלולים מיוחדים המותאמים לנכים.

מטרתה העיקרית של הצעדה היא להוביל מהלך לאומי לחידוש מסורת ישנה חדשה, של צעדה ועלייה לירושלים, לחיבור בין כל גווני החברה בישראל, להיכרות ולחוויה משותפת בין כל הצעדים וחיזוק הערבות ההדדית בתוכנו. הצעדה נוצרה מתוך הדאגה העמוקה למצב בחברה הישראלית המתבטא בפילוג, בורות וחוסר ההכרות בין הקבוצות השונות והמגוונות הקיימות כיום באוכלוסייה בישראל.  

בין הצועדים :  צעירים, ותיקי הארץ, משפחות עולים, ילדי הארץ, דתיים, חילוניים, ערבים נוצרים ומוסלמים, דרוזים, יהודים, תנועות נוער, ארגונים, ארגוני ספורט , משפחות וקהל נוסף שרצה לקחת חלק בצעדה.

הרעיון מאחורי הצעדה הינו הליכה משותפת המשמשת פלטפורמה להכרות וחיבור בין קבוצות האוכלוסייה השונות והמגוונות בחברה הישראלית, בשילוב אירוח בסוכות והפעלה למשפחות ומטיילים. הצעדה היא למעשה אירוע לאומי המאפשר חיבור, הכרות וערבות הדדית בחברה הישראלית, באמצעות צעדה חווייתית וערכית.

מחר ייצעדו הצועדים מהר איתן לכיוון ירושלים שם יתחברו עם צעדת ירושלים המסורתית המתקיימת כמידי שנה. הצועדים יבקרו במרכזיים הקהילתיים, בשכונות ובתים לאורך המסלול ולסיום יתארחו כמיטב המסורת אצל תושבי ירושלים, כאשר הרעיון המרכזי הינו להפגיש בין קבוצות באוכלוסייה שאינן טריוויאליות אחת לשנייה ובדרך אחרת אולי לא היו נפגשות.

רם שמואלי, העומד בראש רשת פתוחה של עשרות ארגונים מגוונים במדינת ישראל ביחד עם אביהו סופר, רשת –"מתחברים בונים עתיד ביחד" מוביל המהלך מטעם מתחברים מוסר כי: "הרשת כוללת ארגונים רבים, שחברו יחד לקדם את השיח הציבורי וההכרות בין האנשים השונים במטרה לחזק אחדות ולא אחידות בחברה הישראלית. מטרת הרשת היא לקדם את הצעדה הגדולה לירושלים, שאנו בטוחים כי תהפוך למסורת קבועה ותגביר את השיח והמפגש בין גווני החברה הישראלית".

יו"ר המועצות האזוריות, שמוליק ריפמן, מיוזמי הצעדה מוסר כי :" העלייה לירושלים היא ערך המחבר את החברה הישראלית כולה למסורת העלייה לרגל והביקור בירושלים עיר הבירה, של כל תושבי המדינה, חילונים, דתיים, עירונים וחקלאים, צעירים ומבוגרים כאחד".

לדברי ראש מועצת נחל שורק, אלי אסקוזידו, מארגן הצעדה: "אנו פועלים לכך שהצעדה תהיה מהגדולות והחשובות שהיו עד כה בישראל ותחזור על עצמה מידי שנה, כמסורת חשובה לעם ישראל. רתמנו את ממשלת ישראל ועריית ירושלים להצלחת הצעדה ואנו  ופועלים לכך שכל גווני האוכלוסייה יקבלו בה ביטוי הולם:  אנשי ההתיישבות, החקלאות, המושבים, הערים, הנוער הדתי והחילוני ועוד.."

 

צילום: רם שמואלי


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה