40 רוכבי אופנועים וקטנועים בישראל נהרגו מתחילת שנת 2013
28.10.13 / 09:28
מדובר על עליה של 30% במספר הרוכבים הרוגים ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2012, כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

תחום הדו גלגלי בישראל תפס תאוצה בשנים האחרונות, ובעשור האחרון גדל מספר האופנועים בישראל בכ-50%. הסיכון של רוכב אופנוע להיות מעורב בתאונה קטלנית (תאונה עם הרוג אחד לפחות) גבוה פי שבעה בהשוואה לכלי רכב פרטי. וכך, למרות שחלקם בצי כלי הרכב עומד על 4%, חלקם של הרוכבים שנהרגו בתאונות דרכים הוא 15%, כמעט פי ארבעה. (נתוני שנת 2012).
אופנועים וקטנועים הם כלי תחבורה זולים, זריזים, מתאימים לשטח העירוני ונוחים מאוד לשימוש לצעירים. מעורבות רוכבי אופנוע צעירים (17-24) בתאונות דרכים חמורות, גבוהות יותר מאשר שאר קבוצות הגיל.
האוכלוסייה הלא יהודית נפגעת כמעט כפול בתאונות דרכים ביחס למספרה באוכלוסיה, וכך גם רוכבי אופנועים לא יהודים מעורבים בתאונות דרכים חמורות באופן כפול בהשוואה לרוכבים יהודים.
בפילוח לפי קטנועים ואופנועים כבדים, ניתן לראות כי מעורבותם של קטנועים בתאונות דרכים חמורות גבוהה יותר בימות השבוע, ואילו בסופי השבוע בולטת מעורבותם של האופנועים הכבדים. 40% מתאונות הדרכים החמורות שבהן מעורבים אופנועים מתרחשות בשעות הלילה.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל מפקירה את רוכבי האופנועים והקטנועים. אם ממשלת ישראל הייתה מתקינה מעקות הפרדה, משתמשת בצבע כביש שלא גורם להחלקה כאשר הכביש רטוב ומעודדת רכישת אביזרי בטיחות על ידי הורדת המע"מ, ניתן אולי היה לצמצם את ההיפגעות של רוכבי הדו גלגלי."
תמונה: ארכיון flash 90