עיריית ירושלים משלימה את היערכותה לשלג



ראש העיר ירושלים ניר ברקת, ביקר היום (ג') במרכז ההיערכות לשלג של עיריית ירושלים ובחן את המוכנות העירונית לקראת הסערה החורפית והשלג הצפוי בירושלים בסוף השבוע

ראש העיר, ניר ברקת, ביקר היום במרכז ההיערכות לשלג ונפגש עם מפעילי מפלסות השלג, עם נהגי מפזרות המלח ועם צוותי השלג העירוניים והביע שביעות רצון מהיערכות העירונית לקראת השלג. "עיריית ירושלים משלימה את היערכותה לקראת השלג. שלג בירושלים הוא חגיגה לירושלמים ולמבקרים הרבים שמגיעים לראות את העיר הכי יפה בעולם צבועה בלבן. אנחנו מקווים שהשלג לא יאכזב,  בעיקר את ילדי ירושלים שנרגשים, מחכים ומצפים לו", אמר ברקת.

לקראת השלג הצפוי בבירה עיריית ירושלים תעמיד בכוננות על פי הצורך כ-100 מפלסות שלג, מפזרות מלח וכלים הנדסיים לפילוס הצירים הראשיים. העירייה הכינה 90 טונות מלח לפיזור וטיפול בשלג. כמו כן, יוכן מערך לאיתור מוקדי קפיאה ופיזור מלח על הצירים המרכזיים. במידה ויירד שלג תתבצע עבודת פילוס בצירים הראשיים, למתן מענה לכוחות החרום וההצלה לטיפול באירועי חרום והצלת חיים.

ראש העיר הנחה את לתגבר את הסיורים לאיתור דרי רחוב ואנשים בסיכון כדי לאפשר להם קורת גג, כמו כן אגף הרווחה והחטיבה לקידום נוער נערכים לסייע לנזקקים, לקשישים ולבעלי צרכים מיוחדים, בקורת גג, ציוד חם, שמיכות ותנורים. עובדי אגף הרווחה והמחלקה לקידום נוער ימשיכו בסיורים לאיתור דרי רחוב ונוער מנותק, במטרה לתת להם מענה לימים הקרובים והמרכז למצבי חירום יעבוד במתכונת מוגברת 24 שעות ביממה.

בהתאם למזג האוויר תקיים העירייה, בשיתוף גורמי החרום, הערכת מצב לגבי קיום הלימודים בבתי הספר והודעה על כך תינתן במידת הצורך מחר בבוקר. כמו כן הרכבת הקלה צפויה לפעול כסדרה. מוקד העירייה 106 יפעל במתכונת מתוגברת והעירייה תפעיל חמ"ל עירוני במשך 24 שעות.

השרות הווטרינרי סיים את היערכותו למזג האוויר, עם רדת הטמפרטורות מופעלת מערכת החימום בכלובי החיות, כל חדר מחומם ועם תריסים חשמליים אשר ניתן לסגור אותם לשמירה על החום בחדר במהלך הלילות.

לתושבי הבירה מומלץ:

לבדוק תקינות מערכת החימום - בעיקר אלה המחייבות אוורור, לוודא איטום גגות ופתחים (חלונות ותריסים), לנקות ולפתוח תאי ניקוז מים בחצרות ומרזבים על הגגות. בנוסף לגיזום עצים וענפים בגינות פרטיות בסמיכות לכבלים, לבדוק בטיחות מערכות חשמל ולהצטייד בתאורת חירום, חשוב לחזק אנטנות, דודי שמש וחפצים אחרים על הגגות.

יש לפנות חפצים שאינם מוחזקים ועשויים ליפול ממקום גבוה או לעוף כגון עציצים/אדניות, ריהוט ושלטים. בנוסף, יש להימנע משהייה תחת סככות, פרגולות, צריפים או מבנים ארעיים  שנערכם עליהם שלג מחשש קריסה. הציבור מתבקש, להשאיר עם רדת הטמפרטורות, ברז מים חמים מטפטף למנוע התפוצצות צינורות. 

הציבור מתבקש להימנע מפעולות שיש בהן סכנה בטיחותית, לשמור על ערנות, זהירות בנהיגה ובתנועה בצירים ולהימנע ככל הניתן מנסיעה בצירים.

הסערה צפויה להיות חזקה וקרה. תיתכן קפיאה של צירי התנועה ולכן הציבור מתבקש להימנע ככל האפשר מנסיעות שלא לצורך.

הסערה צפויה להיות לכל אורך סוף השבוע ואנו ממליצים לציבור להצטייד במזון וציוד חם.

חשוב לציין כי העירייה תבצע הערכות מצב בהתאם למזג האוויר ותעדכן את היערכותה במידת הצורך בכלי התקשורת.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה