פרויקט שבילי האופניים בנחל צופים בעיצומו



לאחר סיום הביצוע של פרויקט פארק המסילה בדרום ירושלים, מקדמת בימים אלה חברת מוריה עבור הרשות לפיתוח ירושלים, את פרויקט שבילי האופנים נחל צופים שלב ב' בצפון העיר

פיתוח והקמה של שבילי אופניים בירושלים והסביבה ממשיך, עיריית ירושלים וחברת מוריה ממשיכות את פיתוחם והקמתם של שבילי האופנים בירושלים ומקדמות את פרויקט שבילי האופנים נחל צופים שלב ב' בצפון העיר.

המקטע של שלב ב' של הפרויקט הינו באורך של קילומטר אחד של שבילי אופנים והוא אמור לחבר בין שלושה מקטעים נוספים קיימים ובכך יושלם פארק אופנים מרשים וייחודי שיחבר בין הגבעה הצרפתית לאיזור מוצא ובית זית.

פרויקט נחל צופים צפוי להתחבר בצידו האחד לשבילי אופנים בגבעה הצרפתית ובצידו השני לעמק הארזים. הפרויקט הוא חלק נוסף מתוכנית אב לשבילי אופנים בעיר, האמורים על פי התוכנית ליצור טבעת ולהקיף את כל ירושלים באורך כולל של 42 ק"מ.

בפרויקט זה  השבילים יהיו רחבים יותר מהשבילים של פרויקט פארק המסילה. בנוסף שלב ב' של הפרויקט, כולל בין היתר גם מנהרות תת קרקעיות לאורך של כ-60 מטרים שיעניקו לרוכבים ולמטיילים חווית מיוחדת.

הפארק, הכולל גם שבילי הליכה צפוי למשוך אליו מטיילים רבים בשל מיקומו האטרטיבי בחיק הטבע, המוקף בסביבה ירוקה שבה עובר נחל צופים, שבעונות החורף, שופע מים. ביצועו של שלב ב' יאפשר למטיילים הרבים להגיע דרך השבילים העוברים מול נוף ירוק וייחודי מצפון העיר ועד לעמק הארזים.

ביצועו של שלב ב' בפרויקט הינו מאתגר ומורכב וזאת נוכח התנאים הטופוגרפיים הקשים המצויים בשטח. יצוין כי לאורך תוואי הפרויקט מתמודדת חברת גלנור,חברת הביצוע של הפרויקט מטעם חברתמוריה עם שטח עבודה מסובך הדורש בין היתר, חפירה עמוקה בשטח, כרייה של מנהרות   ועבודה עם כלים טכניים מיוחדים המתאימים לתנאי קרקע מסוג זה.

כמו כן מעל לנחל צופים צפוי לקום פארק למורשת היהדות והחלקאות בקונספט הדומה לפארק בעין יעל. מבחינת התוכן יושם דגש מיוחד בפארק זה על נושא החקלאות בתקופת המקרא כך שמעבר לטיול בפנינת הטבע יוכלו המטיילים להינות גם מפעילות ענפה ומגוונת של תוכן והעשרה.

העבודות בשלב ב' של פרויקט נחל צופים שהחלו בחודש אוגוסט 2013 מתקדמות בקצב מהיר. נכון לעכשיו עבודות החפירה והתימוך נמצאות על סף סיום וכן ביצוע כריית המנהרות נכנס לשלבים הסופיים. על פי התוכניות צפוי הפרויקט כולו להסתיים בתחילת שנת 2015 אולם חברת מוריה עושה מאמצים גדולים להאיץ את קצב העבודות בכדי לסיימן כבר בתוך שנת 2014 .

אורנה פיינגולד, מנהלת תכנון אורבני, חברת מוריה:"פרויקט זה  מהווה נדבך חשוב נוסף מתוכנית האב וממערך של שבילי אופנים שיקיפו את כל ירושלים.פרויקט נחל צופים ייצור רצף אחד מהגבעה הצרפתית בצפון העיר ועד לעמק הארזים ויהווה מקור משיכה למטיילים רבים, למשפחות ולרוכבי אופניים.כחלק מהרצון לעודד את האנשים לצאת כמה שיותר לטבע וכן לעסוק בספורט העממי כדוגמת רכיבת אופנים, שהתפתחה מאוד בשנים האחרונות בכל הארץ, הפרויקט הנוכחי ייתן מענה כולל לצרכים אלו וללא ספק מדובר בהשקעה טובה ומבורכת לטובת העיר". 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה