ירושלים העיר המסוכנת ביותר לצעירים בתאונות דרכים



29 בני נוער וצעירים (גילאי 15-24) נהרגו בתאונות דרכים בערים בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2013 (ינואר-אוקטובר), בירושלים נפגעו 328 צעירים בתאונות דרכים בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2013, שני צעירים נהרגו ו- 43 נפצעו באורח קשה

מנתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. עולה כי זוהי עלייה חדה ומשמעותית לעומת שנת 2012: בתקופה המקבילה (חודשים ינואר אוקטובר) בשנה שעברה, נהרגו 19 צעירים בתאונות דרכים בערים, כלומר: השנה חלה עלייה של 52% . מתחילת שנת 2013 ועד חודש אוקטובר, נפגעו 2961 צעירים בתאונות דרכים בערים, מתוכם 206 נפגעו באורח קשה.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "28 שיעורי נהיגה אינם מספיקים כדי להכין את הצעירים להתמודדות עם הסכנות שבכביש. הצעירים מעריכים עצמם כמיומנים ביכולות הנהיגה ונוטים לקחת סיכונים יותר משאר שכבות האוכלוסייה. מערכת החינוך, התחבורה ובטחון הפנים חייבות לשאת באחריות לתוצאות המדאיגות ולפעול להכנסת שיעורי פרקטיקה בנוסף לתיאוריה לתלמידי  כיתות ט' ו- ו-י' כדי להטמיע את נושא הבטיחות בדרכים כבר מגיל צעיר. רק כך, כאשר יוציאו הצעירים רישיון נהיגה, יהיה להם ניסיון רב יותר והם יהיו מסוגלים להתמודד בצורה טובה יותר עם מגוון הסכנות שבדרך".

ירושלים ממוקמת במקום הראשון בטבלה ונחשבת לעיר המסוכנת ביותר לצעירים

בירושלים נפגעו 328 צעירים (גילאי 15-24) בתאונות דרכים בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2013, שני צעירים נהרגו ו- 43 נפצעו באורח קשה.

בתל אביב נפגעו 252 צעירים (גילאי 15-24) בתאונות דרכים בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2013, 28 נפצעו באורח קשה.

בחיפה נפגעו 168 צעירים (גילאי 15-24) בתאונות דרכים בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2013, ארבעה צעירים נהרגו ושבעה נפצעו באורח קשה.

בבאר שבע נפגעו 115 צעירים (גילאי 15-24) בתאונות דרכים בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2013, צעיר אחד נהרג וחמישה נפצעו באורח קשה.

בפתח תקוה נפגעו 113 צעירים (גילאי 15-24) בתאונות דרכים בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2013, שני צעירים נהרגו צעיר אחד נפצע באורח קשה.

בראשון לציון נפגעו 111 צעירים (גילאי 15-24) בתאונות דרכים בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2013, צעיר אחד נפצע באורח קשה.

אוכלוסיית הצעירים (15-24), נחשבת לאחת האוכלוסיות הפגיעות ביותר במדינת ישראל מתאונות דרכים, יחד עם קשישים וילדים. בשנת 2012 נהרגו בכבישי ישראל (עירוני ובינעירוני) 57 צעירים.
 

על פי עמותת אור ירוק; עייפות, נהיגה במהירות גבוהה, נסיעה ללא חגורות בטיחות ונהיגה תחת השפעת אלכוהול –כל אלה מאפיינים את נהיגת הצעירים. נוסף על סיכונים אלו אותם הם לוקחים, הצעירים הם נהגים חסרי ניסיון ואינם יודעים כיצד להתמודד עם הסכנות שאורבות להם בכביש. 28 שיעורי הנהיגה אותם הם לוקחים לא מכינים אותם לנהיגה במצבים שונים כמו בכבישים רטובים, בשעות הלילה המאוחרות, בכבישים משובשים ועוד. עמותת "אור ירוק" מפעילה את תכנית "אור ירוק לחיים", כאשר במסגרתה מגיעים מתנדבי העמותה אל ביתו של הנהג החדש ומעניקים לו ולהוריו הדרכה, בחינם. במהלך ההדרכה, לומד הנהג החדש לזהות את הסכנות שהכביש טומן בחובו ובמקביל ההורים מקבלים טיפים איך להפוך את הליווי הנדרש לנהג הצעיר לאפקטיבי.
 

העמותה מוסיפה כי כדי לצמצם את מספר הצעירים שנפגעים מדי שנה בתאונות דרכים, יש להגביר את האכיפה במקומות הבילוי ולהרתיע נהגים צעירים מלנהוג תחת השפעת אלכוהול. כמו כן על המשטרה לאכוף את חוק 0% אלכוהול, האוסר על נהגים חדשים לשתות כל כמות אלכוהול שהיא לפני הנהיגה. בנוסף יש לעודד את ניטור נהיגת הצעירים באמצעות התקנת קופסא ירוקה ברכבים בהם הם נוהגים, אשר מאפשרת לערוך בקרה על אופן נהיגתם, להבין את הטעויות אותם עושים הנהגים וכמובן לשפרן.   


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה