193 רוכבי אופנועים וקטנועים נפגעו בתאונת דרכים בשנת 2013 בירושלים



העיר ירושלים ממוקמת במקום השני עם מספר הנפגעים של אופנועים ואופניים בתאונות דרכים בשנה החולפת, עם מספר של 193 רוכבי אופנועים וקטנועים שנפגעו, שני רוכבים נהרגו ו- 41 נפצעו באורח קשה

16 רוכבי אופנועים וקטנועים, נהרגו בתחום העירוני ב-11 החודשים הראשונים של שנת 2013, בתאונות דרכים. כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מדובר על עלייה של כ- 23% במספר ההרוגים, לעומת  התקופה המקבילה בשנת 2012.

עוד עולה מהנתונים כי  בשנת 2013 (ינואר-נובמבר) נפגעו 1,836 רוכבי כלי רכב דו גלגלי בערים, לעומת 1,659 רוכבים שנפגעו בתקופה המקבילה בשנת 2012 – עלייה של כ- 11%. בממוצע של השנים האחרונות, נהרגים ב-11 החודשים הראשונים של השנה כ- 18 רוכבי אופנועים וקטנועים בתחום העירוני ונפגעים למעלה מ- 2,300 רוכבים בממוצע.

 

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל מפקירה את רוכבי האופנועים והקטנועים. אם ממשלת ישראל הייתה משפרת את התשתיות עבור רוכבי הדו גלגלי: מתקינה מעקות הפרדה, משתמשת בצבע כביש שלא  גורם להחלקה כאשר הכביש רטוב ומעודדת רכישת אביזרי בטיחות על ידי הורדת המע"מ - ניתן היה להפחית את מספר הרוכבים הנפגעים בתאונות דרכים. על מדינת ישראל מוטלת האחריות לספק לרוכבים את הכלים לנהיגה בטוחה".

העיר ירושלים ממוקמת במקום השני עם 193 רוכבי אופנועים וקטנועים ב- 11 החודשים הראשונים של שנת 2013, שני רוכבים נהרגו ו- 41 נפצעו באורח קשה.

דו"ח חדש שפרסמה עמותת "אור ירוק", חושף כי בשנה נהרגים בממוצע כ-40 רוכבי אופנועים וקטנועים וכי סוג התאונה השכיח שבה נהרגים רוכבי אופנועים או נפצעים קשה, היא תאונה מסוג התנגשות חזית-צד. בעמותה מציינים כי הנתונים מדאיגים במיוחד לנוכח מגמת הירידה במספר ההרוגים בשנים בעשור האחרון. לעומת זאת, חלקם של רוכבי האופנועים מכלל ההרוגים בתאונות דרכים נמצא במגמת עליה בעשור האחרון.

 

תחום הדו גלגלי בישראל תפס תאוצה בשנים האחרונות, ובעשור האחרון גדל מספר האופנועים בישראל בכ-50%. הסיכון של רוכב אופנוע להיות מעורב בתאונה קטלנית (תאונה עם הרוג אחד לפחות) גבוה פי שבעה בהשוואה לכלי רכב פרטי. וכך, למרות שחלקם בצי כלי הרכב עומד על 4%, חלקם של הרוכבים שנהרגו בתאונות דרכים הוא 15%, כמעט פי ארבעה. (נתוני שנת 2012).

אופנועים וקטנועים הם כלי תחבורה זולים, זריזים, מתאימים לשטח העירוני ונוחים מאוד לשימוש לצעירים. מעורבות רוכבי אופנוע צעירים (17-24) בתאונות דרכים חמורות, גבוהות יותר מאשר שאר קבוצות הגיל.

 מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי האוכלוסייה הלא יהודית נפגעת כמעט כפול בתאונות דרכים ביחס למספרה באוכלוסיה, וכך גם רוכבי אופנועים לא יהודים מעורבים בתאונות דרכים חמורות באופן כפול בהשוואה לרוכבים יהודים. בנוסף, בפילוח לפי קטנועים ואופנועים כבדים, ניתן לראות כי מעורבותם של קטנועים בתאונות דרכים חמורות גבוהה יותר בימות השבוע, ואילו בסופי השבוע בולטת מעורבותם של האופנועים הכבדים.  40% מתאונות הדרכים החמורות שבהן מעורבים אופנועים מתרחשות בשעות הלילה.

קרדיט: רועי פלצמן 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה