היום הלאומי לאינטרנט בטוח



"היום הלאומי לאינטרנט בטוח" מתקיים זו שנה עשירית ברציפות, ומהווה את שיאו של שבוע פעילות המתקיים בכל מוסדות החינוך ברחבי הארץ

בעידן של שינויים משמעותיים בתחום הטכנולוגיה והתקשורת שבו בני הנוער והילדים נגישים לרשת מכל מכשיר ופעילים במגוון רחב של רשתות חברתיות, ישנה חשיבות הולכת וגוברת לנושא גלישה בטוחה בכלל וליום הלאומי בפרט. 

היום הלאומי לאינטרנט בטוח מתקיים תוך שימת דגש על השפעת התכנים שאנו משתפים ברשת האינטרנט והחשיבות של ברירת התכנים טרם שיתופם.

מגוון הפעילויות הינן יוזמה משותפת של מיקרוסופט ישראל, משרד החינוך, איגוד האינטרנט הישראלי, בשיתוף משטרת ישראל, עמותת אשנב, עמותת תפוח, אינטל וגופים ציבוריים נוספים. היום הלאומי מתקיים בישראל בעקבות הצלחת אירועים דומים שיזמה מיקרוסופט בכ-20 מדינות באירופה והוא נחשב לאחד המוצלחים ורבי המשתתפים ביבשת.

רבים מהגולשים הצעירים בישראל מפרסמים סטטוסים ברשתות החברתיות ללא מחשבה תחילה. הם אינם נותנים את הדעת לכך שסטטוסים שהם מפרסמים גלויים לעיני כל ויכולים ללוות אותם. פעילות פוגענית באינטרנט היא קלה ביותר ולעיתים יכולה להיות הרסנית. פרסומים פרובוקטיביים, גסים ומעליבים עלולים להסב נזק רב לשני הצדדים - ליוזם הפרסום וכמובן גם לצד הנפגע מבחינה חברתית ונפשית.

כדי לעורר את המודעות לנזק האפשרי יזמה מיקרוסופט את קמפיין "חושבים לפני שמעלים, סטטוסים לכל החיים" במסגרתו הופק סרטון שמעביר את המסר והוקם מיניסייט על מנת להגביר את  המודעות להשפעת הסטטוסים הפוגעניים על חיי בני הנוער ולעודד אותם להפעיל שיקול דעת בוגר לפני שהם מפרסמים ומתנהלים ברשתות החברתיות. בנוסף, כולל האתר מידע וכלים להתנהלות נכונה ברשת, גלישה בטוחה ושמירה על הפרטיות, כלים לשמירה על המחשבים והמכשירים הניידים מאובטחים ומעודכנים, טיפים, חומרי הדרכה ועוד.

גם השנה כוללים אירועי היום הלאומי לאינטרנט בטוח מגוון פעילויות במסגרתם תדריך מיקרוסופט ישראל כ- 100,000 בני נוער באמצעות עובדיה, שיעבירו הדרכות מקוונות, פאנלים באשכולות הפיס וכן יקיימו הרצאות בחטיבות ביניים ובתי ספר יסודיים ברחבי הארץ.

 

אילוסטרציה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה