לקראת פורים: 25% מהנהגים באזור ירושלים, נהגו לאחר ששתו אלכוהול



חג הפורים בפתח וסוף שבוע ארוך במיוחד של מצוות שתיית האלכוהול "עד דלא ידע" עומד להתחיל. לקראת החג, סקר חדש חושף נתונים מדאיגים 17% מהנהגים בישראל מודים כי שתו אלכוהול ונהגו לאחר מכן

סקר חדש חושף נתונים מדאיגים לגבי הרגלי השתייה והנהיגה של הנהגים בישראל. על פי הסקר, שנערך בחודש פברואר 2014, 17% מהנהגים בישראל מודים כי שתו אלכוהול ונהגו לאחר מכן. את הסקר ערכה עמותת "אור ירוק" באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה.

מטרת הסקר היא לבחון את שיעור הנהגים המדווחים על נהיגה לאחר שתיית אלכוהול, את ה"תירוצים" אותם מתרצים הנהגים כסיבות לנהיגה לאחר שתיית אלכוהול, וכמה מתוך הציבור נסעו ברכב עם נהג לאחר ששתה אלכוהול.

העיר ירושלים עומדת בראש הרשימה עם מספר הנהגים השיכורים ביותר, 25% מהנהגים באזור ירושלים, הודו כי נהגו לאחר ששתו אלכוהול, לפחות פעם אחת.

כשנשאלו המשיבים מהי הסיבה שהם בוחרים לנהוג  תחת השפעת אלכוהול, 48% טענו כי הם נוקטים באמצעי זהירות בדמות קפה או מים ורק לאחר מכן יוצאים לדרך. מדובר בעלייה חדה מהשנים האחרונות, כאשר בשנת 2010, "רק" 33% חשבו כי שתיית קפה או מים יכולה היא סיבה מספקת כדי להעלות על הכביש לאחר ששתו אלכוהול, כיום – כמחצית ממשיבי הסקרים דוגלים בגישה זאת – שאיננה נכונה.

 תשובות ותירוצים נוספים שניתנו בסקר לנהיגה תחת השפעת אלכוהול: 35% מאמינים כי האלכוהול כלל לא משפיע עליהם, 28% מדווחים כי הם נוסעים בזהירות רבה יותר לאחר שתיית אלכוהול, 12% מדווחים כי אין נהג אחר שינהג ו-7% ענו כי הם שותים כמות קטנה אשר לא משפיעה עליהם.

בנוסף, הודו 11% מהמשתתפים בסקר כי כי נסעו עם נהג שיכור לפחות פעם אחת. המשמעות היא, כי עשירית מהציבור הישראלי אינו מבין את גודל הסכנה בנסיעה עם נהג שנמצא תחת השפעת אלכוהול ואינו מנסה לעצור אותו מלעשות זאת.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "האלכוהול משפיע על יכולות הריכוז, הקואורדינציה והראייה החיוניים לנהיגה כבר מהכוסית הראשונה. על המשטרה להגביר את האכיפה במיוחד בחגים כמו פורים אבל לא רק, בכדי לתפוס את הנהגים השיכורים ולמנוע מהם לסכן את משתמשי הדרך. בכדי שהמשטרה תוכל לעשות זאת ביעילות, המדינה חייבת להקצות למשטרה 160 מיליון שקלים כפי שנקבע בתכנית הלאומית, ליותר שוטרים ויותר ניידות שיתפסו את הנהגים השיכורים. אכיפה מוגברת תשדר מסר חד וברור כי לא משתלם לשתות אלכוהול ולנהוג".

תמונה: רועי פלצמן 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה