חברת חשמל זכתה: בית המשפט הטיל עיקול של על חברת חשמל המזרחית



בית המשפט המחוזי בירושלים הטיל הבוקר (יום ה') עיקול על סך 380 מיליון שקל על כספי חברת החשמל המזרח ירושלמית (חמ"י), בעקבות בקשת תביעה שהגישה חברת החשמל

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את עמדת חברת החשמל: שופט בית המשפט המחוזי בירושלים ראובן שמיע הטיל היום (יום ה')  עיקול על סך 380 מיליון שקל על כספי חברת החשמל המזרח ירושלמית (חמ"י), בעקבות בקשת תביעה שהגישה חברת החשמל באמצעות  משרד עורכי הדין רצוג פוקס נאמן.
 
חברת החשמל הגישה את התביעה בעקבות חובות של הרשות הפלסטינית כלפי חברת החשמל בהיקף של כ-1.5 מיליארד שקל.
 
יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, האלוף (במיל') יפתח רון-טל: "אני נחוש להמשיך ולפעול על מנת שהרשות הפלסטינית וחברת החשמל המזרח ירושלמית יחזירו את חובם לחברת החשמל עד השקל האחרון. אם החוב לא יוחזר, חברת החשמל תמשיך לנקוט חברת בכל אמצעים העומדים לרשותה - על פי החוק - כולל ניתוק חייבים"
 
מנכ"ל חברת החשמל, אלי גליקמן: "לחברת החשמל אסור להתעלם מהחוב שגדל מרגע לרגע. לא נעבור לסדר היום, חובות עצומים כאלה מכבידים מאוד על חברת החשמל והחברה אינה יכולה לספוג זאת. נפעל על מנת לגבות את החובות ".
 
העיקול הוטל על נכסי חברת החשמל המזרח ירושלמית. במקביל לפעולות המשפטיות, חברת החשמל צפויה לנקוט פעולות של צמצום אספקת החשמל לאור החוב ההולך וגדל.       
 
בתקציר, ביהמ"ש קבע: "חברת חשמל המזרח ירושלמית חייבת לשלם לחברת חשמל ירושלים עבור צריכת החשמל בשטחי הרש"פ, מאחר שהחשמל מסופק באמצעותה. הקיזוז מכספי המיסים באמצעות האוצר אינו בשליטת חח"י. לא ניתן לצפות מחח"י להמשיך לספוג את החובות של חמ"י. העובדה שהחוב הולך ותופח במשך הזמן מעלה חשש שחמ"י לא תוכל לפרוע את חובותיה. בשל החשש משיתוק הפעילות החיונית של חברת חשמל המזרח ירושלמית, צו העיקול על חשבונות הבנק הוגבל ליתרות זכות בלבד".

תמונה: flash 90
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה