איכות סביבה בירושלים



חשבתם פעם מה רמת זיהום האוויר שאנו נושמים?
כמה קרינה היא באמת מסוכנת? האם המים שאנו שותים מהברז בריאים לנו?, במסגרת אירועי עשור לחוג לבריאות הסביבה, בין החוגים הוותיקים בארץ בארץ בתחום איכות הסביבה, יתקיים במכללה האקדמית הדסה בירושלים כנס עם מיטב המוחות בתחום שיגלו לנו את האמת על הבריאות ועל הסביבה בירושלים

החוג למדעי בריאות הסביבה במכללה האקדמית הדסה, קיים למעלה מעשור וכבר הכשיר למעלה מ- 150 בוגרים לאורך 8 מחזורי לימוד. במסגרת לימודים לתואר ראשון, מכשירים בוגרים שיוכלו לעמוד מול האתגרים המרכזים הפוגעים בסביבה ובבריאות.

הלימודים בחוג עוסקים בהיבטים כימיים, פיסיקאליים וביולוגיים של השפעת האדם על הסביבה מחד ובהשפעות של הסביבה על בריאות ורווחת האדם מאידך. כך לדוגמה נלמדים נושאים של איכות האוויר שאנו נושמים, המים שאנו שותים והמקומות בהם אנו חיים על כלל המפגעים הסביבתיים אליהם אנו חשופים.

היפוקרטס, אבי הרפואה המערבית ומחבר שבועת הרופאים  הנושאת את שמו, אמר במאה ה-5 לפנה"ס: "אם תרצו ללמוד אודות בריאותה של אוכלוסייה, בחנו את האוויר שהיא נושמת, המיםשהיא שותה והמקומות בהם היא חיה".

תחום זה של הגנה על הסביבה הינו צעיר יחסית אולם המודעות אליו  נמצאת בתנופה גדולה וכך גם הצורך הממשי באנשי מקצוע שיוכלו לענות על הצרכים הגדלים בנושאי מחקר, מדיניות ויישום.

הייחוד של התכנית הינו השילוב בין ידע תיאורטי מעמיק לבין יכולת יישומית נרחבת הנרכשת במהלך הלימודים במכללה, שבסיסה בהתנסות בלתי אמצעית במגוון שיטות מעבדתיות בתחומים השונים, כמו גם היכרות טובה עם השטח באמצעות סיורים לימודיים. הלימודים בחוג מקנים ראיה מערכתית וידע רב-תחומי ובין-תחומי ומבוססים על תשתית מדעית איתנה.

כל אלו נותנים לבוגרי התוכנית, שהם חדורי תחושת שליחות, יתרון ועדיפות בשוק העבודה.

במהלך הלימודים שוקדים הסטודנטים על פרויקט הגמר שהוא למעשה עבודה מחקרית הנעשית על ידם באופן עצמאי בפיקוח והכוונה של מרצים מהחוג ושל חוקרים ואנשי מקצוע נוספים. כדוגמא לפרויקט גמר ניתן לתת את הפרויקט שנערך בשיתוף המשרד להגנת הסביבה, של ניתוח ממצאי סקר ראדון תוך-מבני בישראל לאורך למעלה מ-10 שנים. הראדון מהווה גורם מרכזי בחשיפה של הציבור לקרינה מייננת והוא גורם סיכון משמעותי לתחלואה בסרטן הריאות בקרב האוכלוסייה. בוגרת התוכנית תציג את הפרויקט ומסקנותיו  בכנס מדעי בינלאומי בחו"ל, ביולי 2014.

לשמחתנו, הנתונים מראים כי עם סיום הלימודים, כ- 25% מבוגרי החוג ממשיכים לתואר שני. יתר הבוגרים מוצאים תעסוקה משמעותית בתחום ומשתלבים בעבודה בסקטור הפרטי והציבורי כאחד.

עם סגל ההוראה בחוג נמנים אנשי אקדמיה בכירים ומטובי המומחים בארץ העוסקים בתחום איכות הסביבה.

כנס העשור ייערך ביום א, 15 בחודש יוני, בשעה 16:00 במכללה האקדמית הדסה ובו ישתתפו בין היתר סיניה נתניהו, המדענית הראשית מהמשרד להגנת הסביבה, ד"ר אריה ונגר ראש תחום אויר ואנרגיה ארגון "אדם טבע ודין ", פרופ' עובדיה לב, דר עידית בנאורי, דר גיורא אלון. ע"ד ציפי איסר איציק ועוד רבים מהתחום.


תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה